La regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, posa en marxa aquest dimarts 1 de juny els Espais d’Aprenentatge Digital, espais físics de divulgació, repartits en diferents serveis i equipaments municipals, on la ciutadania pot trobar-hi eines, habilitats i acompanyament, que li permeten relacionar-te amb normalitat amb l’administració electrònica. El nou servei és fruit de la col·laboració del Servei de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions, les oficines municipals d'atenció a la ciutadania i els centres cívics, i porta al format físic i presencial l’Espai d’Aprenentatge Digital, que des de l’any passat es troba al web municipal reus.cat i a la seu electrònica.
Els Espais d’Aprenentatge Digital ofereixen equips informàtics, connexió gratuïta a Internet i formació personalitzada, per tal d’aprofundir i realitzar l’acompanyament en el coneixement de la tramitació a través d’Internet; la Carpeta Ciutadana, com un espai personal de relació amb l’Ajuntament de Reus; i eines per avançar en l’autonomia digital de la ciutadania fonamental en aquesta nova era de la transformació digital per assolir que tota la ciutadania accedeixi a la societat digital.
L’acompanyament personalitzat a través dels nous Espais d’Aprenentatge Digital sempre és amb cita prèvia, que es pot sol·licitar a www.reus.cat/feselclic o trucant al 977010 010. Els espais presencials d’aprenentatge digital estan ubicats al Centre Cívic del Carme, Centre Cívic Llevant, Centre Cívic Mas Abelló, Centre Cívic Mestral, Centre Cívic Migjorn, Centre Cívic Ponent, Oficina Tècnica Empresarial, Oficina d’Atenció Ciutadana, Oficina Municipal d’Escolarització, i Servei d’Atenció i Informació al Contribuent.
L’Espai d’Aprenentatge Digital allotjat al web de l’Ajuntament disposa de guies i altres materials divulgatius àgils per facilitar la relació de la ciutadania amb l'administració electrònica en qüestions com obtenir l’idCAT Mòbil, fer un tràmit telemàtic, accedir a la Carpeta Ciutadana i tots els seus avantatges, les notificacions electròniques o el pagament de rebuts.
Aquesta informació també es trobarà físicament en els espais aprenentatge digital.
Facilitar l'accés a l'administració electrònica
La posada en marxa dels Espais d’Aprenentatge Digital, en els seus formats web i presencial, són un pas més en el procés de transformació digital de l'Ajuntament de Reus per impulsar la relació de la ciutadania amb l’administració a través de canals telemàtics.
Concretament, s’emmarca en la línia d’accions Autonomia Digital Ciutadana, orientada a la cohesió social en l’àmbit de les noves tecnologies. En aquest sentit, els Espais d'Aprenentatge Digital són una eina més que l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania per facilitar l'accés a l'administració electrònica. Com ho és el sistema de Signatura remota, que permet a la ciutadania signar documents sense haver de disposar d'un certificat electrònic o idcatmobil.
N'hi ha prou amb un correu electrònic i un mòbil. Igualment, l'Ajuntament ha renovat recentment la Carpeta Ciutadana, i té una campanya de comunicació en marxa per promocionar-la com a canal preferent de relació de la ciutadania, les empreses, les entitats i el rpoveïdors amb l'administració.
La Meva Carpeta accessible en https://carpeta.reus.cat, és un espai personal segur de relació amb l'Ajuntament per mitjans electrònics, disponible tot l’any a qualsevol hora del dia, i inclou la Carpeta Ciutadana, la Carpeta Empresa i Entitat; i la Carpeta Proveïdor en funció del seu perfil. La nova versió de la Meva Carpeta s’ha dissenyat pensant en que sigui més útil i fàcil d’utilitzar, amb l’objectiu de guanyar en transparència i proximitat amb la ciutadania i permet consultar i actualitzar qualsevol dada, obtenir documentació i realitzar qualsevol sol·licitud i consultar el seu estat, fer pagaments o qualsevol altre gestió. 9.000 usuaris diferents al mes -entre ciutadania, empreses, entitats i proveïdors- fan servir actualment la Meva Carpeta per relacionar-se amb l’Ajuntament de Reus.
Els Espais d’Aprenentatge Digital ofereixen equips informàtics, connexió gratuïta a Internet i formació personalitzada, per tal d’aprofundir i realitzar l’acompanyament en el coneixement de la tramitació a través d’Internet; la Carpeta Ciutadana, com un espai personal de relació amb l’Ajuntament de Reus; i eines per avançar en l’autonomia digital de la ciutadania fonamental en aquesta nova era de la transformació digital per assolir que tota la ciutadania accedeixi a la societat digital.
L’acompanyament personalitzat a través dels nous Espais d’Aprenentatge Digital sempre és amb cita prèvia, que es pot sol·licitar a www.reus.cat/feselclic o trucant al 977010 010. Els espais presencials d’aprenentatge digital estan ubicats al Centre Cívic del Carme, Centre Cívic Llevant, Centre Cívic Mas Abelló, Centre Cívic Mestral, Centre Cívic Migjorn, Centre Cívic Ponent, Oficina Tècnica Empresarial, Oficina d’Atenció Ciutadana, Oficina Municipal d’Escolarització, i Servei d’Atenció i Informació al Contribuent.
L’Espai d’Aprenentatge Digital allotjat al web de l’Ajuntament disposa de guies i altres materials divulgatius àgils per facilitar la relació de la ciutadania amb l'administració electrònica en qüestions com obtenir l’idCAT Mòbil, fer un tràmit telemàtic, accedir a la Carpeta Ciutadana i tots els seus avantatges, les notificacions electròniques o el pagament de rebuts.
Aquesta informació també es trobarà físicament en els espais aprenentatge digital.
Facilitar l'accés a l'administració electrònica
La posada en marxa dels Espais d’Aprenentatge Digital, en els seus formats web i presencial, són un pas més en el procés de transformació digital de l'Ajuntament de Reus per impulsar la relació de la ciutadania amb l’administració a través de canals telemàtics.
Concretament, s’emmarca en la línia d’accions Autonomia Digital Ciutadana, orientada a la cohesió social en l’àmbit de les noves tecnologies. En aquest sentit, els Espais d'Aprenentatge Digital són una eina més que l'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania per facilitar l'accés a l'administració electrònica. Com ho és el sistema de Signatura remota, que permet a la ciutadania signar documents sense haver de disposar d'un certificat electrònic o idcatmobil.
N'hi ha prou amb un correu electrònic i un mòbil. Igualment, l'Ajuntament ha renovat recentment la Carpeta Ciutadana, i té una campanya de comunicació en marxa per promocionar-la com a canal preferent de relació de la ciutadania, les empreses, les entitats i el rpoveïdors amb l'administració.
La Meva Carpeta accessible en https://carpeta.reus.cat, és un espai personal segur de relació amb l'Ajuntament per mitjans electrònics, disponible tot l’any a qualsevol hora del dia, i inclou la Carpeta Ciutadana, la Carpeta Empresa i Entitat; i la Carpeta Proveïdor en funció del seu perfil. La nova versió de la Meva Carpeta s’ha dissenyat pensant en que sigui més útil i fàcil d’utilitzar, amb l’objectiu de guanyar en transparència i proximitat amb la ciutadania i permet consultar i actualitzar qualsevol dada, obtenir documentació i realitzar qualsevol sol·licitud i consultar el seu estat, fer pagaments o qualsevol altre gestió. 9.000 usuaris diferents al mes -entre ciutadania, empreses, entitats i proveïdors- fan servir actualment la Meva Carpeta per relacionar-se amb l’Ajuntament de Reus.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics