Divendres, 03 de Maig de 2024

Un centenar de professionals de la regidoria de Benestar Social avaluen l'atenció ciutadana en una jornada de treball

08 de Maig de 2018, per Redacció
  • Una imatge de la jornada

    Cedida

Aquest dimarts, els professionals de la regidoria de Benestar Social, un centenar de persones entre les quals hi ha treballadors i educadors socials i personal administratiu i directiu, s'han trobat durant el matí i la tarda al Centre de la Imatge Mas Iglesias per avaluar, de manera conjunta, la feina que fan cada dia. Una feina que repercuteix en l'atenció que rep la ciutadania que travessa per situacions de vulnerabilitat, segons han informat fonts municipals. Una dada és significativa, s'ha afegit, i és que "el nou model ha aconseguit reduir la llista d'espera per rebre atenció per primer cop".

Abans, la mitjana era de 21 dies i ara "en el 90% de casos és d'un dia, tot i que pot arribar a ser de fins a tres dies". Des que a l'octubre de l'any 2016 es va decidir implantar un nou model organitzatiu, "s'ha consolidat un canvi de tendència als Serveis Socials que es pot resumir en més pressupost i menys sol·licituds d'atenció". En concret, durant el darrer trimestre de 2016 es va portar a terme un canvi organitzatiu amb l'objectiu de "millorar l'atenció a la ciutadania, garantir una primera atenció immediata, millorar la resposta professional davant de les problemàtiques en les quals s'intervé i promoure l'especialització dels professionals per temes i àmbits d'atenció".

Per avaluar com ha anat aquest canvi i què es pot millorar, els professionals reunits en grups d'unes 10 persones han posat sobre la taula "les fortaleses i febleses" detectades en la nova organització. La participació de tothom és una de les claus d'aquest nou model, s'ha detallat. La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha fet una valoració molt positiva de la jornada: "Per consolidar el nou model organitzatiu que hem implantat és necessari trobar-nos tots i totes per tal de poder adoptar noves mesures que facin més eficients els serveis que prestem a la ciutadania. Una manera innovadora d'entendre els serveis socials".

Reptes de futur

Vilella s'ha fixat com a objectius de futur "mantenir i millorar els ajuts per garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania", així com establir els mecanismes que empoderin les persones a sortir de la situació de vulnerabilitat en què es troben. Aquests anys de crisi han portat moltes famílies a dependre de les ajudes de Serveis Socials, ara cal que tinguin una oportunitat de retornar a l'autosuficiència. I, per aconseguir-ho, les línies d'acció són les següents: Desenvolupar el nou àmbit d'ocupabilitat.

La regidoria treballa en un programa que ajudi a preparar a les persones en situacions de vulnerabilitat per accedir al món laboral, i en impulsar nous projectes i consolidar-ne d'altres amb l'objectiu de garantir la igualtat d'oportunitats, sobretot en l'àmbit de la infància. A més, s'ha explicat, es pretén afavorir i augmentar el treball comunitari, ja que la regidoria treballa en xarxa amb les entitats i els diferents agents del territori per impulsar nous sistemes d'atenció. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges