Dilluns, 19 d'Agost de 2024

Una nova enquesta revela el rebuig de restauradors del nucli antic a la conversió del raval de Santa Anna en zona de vianants

01 de Desembre de 2019, per Marc Busquets
  • Imatge captada el passat divendres, amb vehicles bloquejant l'accés a l'aparcament

    Cedida

Restauradors del raval de Santa Anna i de l'entorn estan en contra de la seva conversió en una zona per vianants. Una nova enquesta impulsada des de l'aparcament Simonet del carrer de Salvador Espriu revela que 16 dels 17 establiments del sector que han estat consultats rebutgen la mesura (el 94,12%), en una mostra que inclou locals diversos, ubicats entre altres als carrers de Vallroquetes, de Montserrat o de les Carnisseries velles. De cara a la setmana vinent s'ha dur a terme una trobada per avaluar els resultats i determinar quines accions es poden dur a terme, tal i com ha assenyalat a Reusdigital.cat el titular del pàrquing, Josep Giralt. "L'hem feta perquè la gent opini i s'expressi", ha subratllat. 

Aquest ja va impulsar una primera enquesta en reacció a l'anunci fet des del consistori sobre la bona acollida que el projecte havia tingut entre els botiguers del raval de Santa Anna, i que contempla una prova pilot fins al febrer amb la possibilitat que passi a ser zona de vianants de manera permanent. L'empresari ha revelat que segueix enviant instàncies i queixes (aquestes, a través del web municipal) a l'Ajuntament sense haver obtingut resposta, per ara. En aquest sentit, ha reiterat que "mai" se'l va informar de la iniciativa i que se'n va assabentar per la premsa. Des del Colmado Giner s'ha expressat a aquest mitjà que tampoc se'ls va contactar. Més enllà, la propietària del negoci, Núria Queralt, ha manifestat que "diuen que això ho fan per beneficiar el comerç, però a mi no em van consultar pas, i mira que de mesures per ajudar-nos se'n podrien tirar endavant moltes altres". Altres comerciants i botiguers de la zona, s'ha assenyalat, haurien fet constar el seu malestar per la recol·locació dels contenidors (ara són al damunt de la vorera) i per la retirada d'un banc. 

La reformulació del trànsit a l'exterior de l'aparcament, ha dit Giralt, provocarà "més d'un embolic". El sentit de la circulació a l'anglesa i el canvi d'ubicació de la zona de càrrega i descàrrega "ja ens afecten ara", ha assegurat. "A totes hores tenim cotxes i furgonetes que ens bloquegen els accesos", ha indicat, tot aportant una sèrie d'imatges captades pel personal de l'empresa (una de les quals acompanya aquesta informació). A banda, i en hora punta, al Simonet "s'hi pot fer un tap entre els que volen entrar i els que vulguin sortir", ha avançat Giralt, si el recinte és ple, perquè al cap del carrer (a la cruïlla amb el de l'Amargura) no hi ha per ara cap sistema per advertir els conductors que no hi ha places lliures.

Amb tot, l'empresari ha vist nous senyals en diverses vies que dirigeixen els conductors cap al seu aparcament (en una de les instàncies trameses al consistori en demanava). Tot i així, ha lamentat "no haver rebut resposta" als escrits. Giralt té previst fer una nova enquesta entre botigues i restaurants de la zona un cop s'hagi acabat la prova pilot, el febrer de l'any que ve. L'Ajuntament, per part seva, va assenyalar que en funció del resultat d'aquesta el raval podria acabar sent per a vianants permanentment. Entre els dos sondejos fets fins ara, des del Simonet s'han consultat un total de 49 negocis. D'aquests, un 10,21% és favorable al projecte iniciat aquest Nadal; un 14,29% resta "indiferent"; i el 75,51% restant hi està en contra, segons les dades a les quals ha tingut accés aquest diari. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  02 de Desembre de 2019

Estem en emergència climàtica!

Cal valorar les coses d'altres formes per intentar evitar el desgavell actual. Quan tothom recomana caminar no es lògic discutir el tema de 200 metres per arribar a un lloc. Si els carrers s'omplen de persones sempre serà bo. Mireu indrets com ara Barcelona on el comerç segueix més viu que mai. També es poden veure exemples a altres ciutats europees de tot tipus.

jacob serni  01 de Desembre de 2019

SI a la raval santa anna sigui peatonal.

Ara es la Raval Santa Anna, pero dins de uns anys totes les Arravals seran peatonals.
el problema massa veicles al centre de la ciutat.

PER UNA RAVAL SANTA ANNA COMERCAL i DE VIANANTS.  01 de Desembre de 2019

PER UNA RAVAL SANTA ANNA COMERCIAL i DE VIANANTS

Crec es acertat desvia el trasint de la Raval Santa Anna, ja que desde la plaça de Catalunya fins al carrer Santa Anna es una zona morta comercialment
i la desviacio del transit per el carrer Amargura que finalment sera tot el trafic per el carrer Dr. Robert.
aquest desviament millorara com zona comercial i de vianats.
i hu dic com vei i propietari d´´ ' habitatge