Diumenge, 11 de Maig de 2025

Ryanair creix al Prat i deixa incògnites a Reus

No és possible comprar bitllets a dinou destinacions des de la capital del Baix Camp a partir del novembre

18 d'Agost de 2010, per Enrique Canovaca
  • Avió de Ryanair

     

El director de vendes de Ryanair a Espanya i Portugal, Lluís Fernández, ha explicat a Reusdigital.cat que les dades de la pàgina web són vàlides, sense confirmar si serien les definitives. Fernández s'ha limitat a afirmar que "s'està treballant per tancar la temporada d'hivern" i que més endavant "es farà pública". En qualsevol cas, és indicatiu que Ryanair no deixi comprar bitllets des del seu web.

Si es confirmessin les retallades que ara mateix es reflexen per Internet, Reus perdria, per primer cop, les connexions amb totes les destinacions de les illes britàniques. No es podria anar a Birminghan, Bristol, Cork, Dublín, East Midlands, Glasgow, Knock, Liverpool, Londres-Luton i Londres-Stansted. També s'eliminarien les rutes cap a Cracòvia, Frankfurt-Hahn, Maastricht, Memmingen, Milà, Pisa, Poznan, Santander i Venècia.

A banda de la retallada en les rutes, a la web també s'observa una disminució en el nombre de freqüències dels vols que es mantenen. A tall d'exemple, Palma passaria de tenir un viatge diari a cinc per setmana, mentre que la connexió amb Brussel·les es mantindria tres dies, pels quatre de la temporada d'estiu.

Actualment, tan sols es pot comprar bitllet més enllà de l'1 de novembre a nou destinacions, que són Brussel·les, Düsseldorf, Eindhoven, Marràqueix, Nador, Palma, París, Santiago i Sevilla. Cal recordar que la política de Ryanair és retallar vols durant l'hivern, tot i que la disminució per aquesta temporada podria ser més gran amb l'arribada de la companyia de baix cost a l'aeroport barceloní del Prat.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (7)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Albert S.E.  19 d'Agost de 2010

quo vadis Reus

Els reusencs malhauradament seguirem culpant als demés de que totes les coses negatives que ens pasan, son culpa dels altres (Tarragona, Barcelona,Lleida, Estat, Generalitat, etz.) però si mirem d'avui a trenta anys enrera que ha pasat en aquesta ciutat? s'ha perdut tot el negoci del fruit sec, dels ous, del gra, etz. quantes empreses estan el polìgons industrals en poblacions veines? quants anem a "les gavarres"?, quants anem a Tarragona i/o Barcelona al metge?, i a comprar, si si a comprar a altres llocs? `
No ens enganyem Ryanair va vindre a Reus perquè no podia entrar de moment a Barcelona, i no oblidem que està subvencionat aquí per estaments pùblics, ara hi haurà que veure que fan els gestors de l'aeroport de Reus (per Ryanair, Barcelona-Reus)

Arnau  18 d'Agost de 2010

Al sac, i ben lligat.

 Ves per on, qui ho hauria de dir, no?, encara recordo la flamant entrevista del Sr Cuni al senyor Etxeberria, director del aeroport de Barcelona, durant les tant prolongades sesions informatives sobre la inauguració de la nova terminal del Aeroport del Prat, a la famosa pregunta que li va fer, el Sr Cuni al director del aeroport del Prat: "Creu que haura de tenir vols de baix cost el nou aeroport del Prat?" Contestacio del director:Nosaltres no tenim cap intenció en tenir vols de baix cost, inclus tenim la idea de reduir-los perque no donen prestigi al aeroport de prat" Tal cual, Srs, perque la pregunta que li feia el Sr Cuni al director del aeroport del Prat anava encaminada a preguntar, "com si els vols de baix cost donessin mala imatge". Donc vet aqui, que ves per on, s'ho emporten tot, aqui, a Reus, i a Girona, i ens deixen ves a saber en que, aixo perdonin que ho digui, pero no es equitatiu, s'hauri de repartir millor el negoci del transport aeri, el Prat ja te bastants vols intercontinentals, i te noves rutes obertes, amb l'intencio eterna de competir amb Madrid, ara, s'emporten els vols de Ryan air, potser es que no operen el 100% amb la nova terminal? jo pel que vaig veure, allo es molt grandios, sempre que surt a la televisió es veuen bastants espais buits, amb taules de contractació tancades, qui sap, podria ser que no la poden explotar com havien pensat en un principi, recordem que Reus durant els ultims 5 anys, ha estat el Aeroport de Espanya que més ha crescut en volum de passatgers, inclus en epoca de crisis, va ser l'unic que va aumenta el nombre de passatgers, i ara?, be, com el turisme que tenim, es familiar, i ve per la costa daurada principalment, i port aventura, crec jo, que el negoci esta segur, en el Aeroport de Reus, els vols provinents dels paisos dels turistes que ens visiten, hi seran sempre, sino es Ryan Air, sera un altre, apart, el transport de Barcelona a Costa Daurada es algo que el més segur que el turista si pot, l'evita, i prefereix aterrar a l'aerport de Reus, i suposo, que Ryan air tambe ho sap aixo, encara que rebaixi els preus si es va al Prat, i en quan a la nova estació, estic totalment d'acord amb molts que diuen que s'hauria de fer a pocs metres del Aeroport, i si pogues ser a sota mateix, per donar mes dinamisme a les instalacions de transport. Total, que al final es el de sempre, s'ha de tenir tot lligat, i ben lligat el sac.

Jordi  18 d'Agost de 2010

Siguem lógics

Encara no entenc tots els que es pensaven que Ryanair estava aquí per alguna cosa més que per conveniéncia (fins que no poguéssin posar els peus a Barcelona). Quan dic que no els entenc és pels següents motius:

1) Tant els aeroports de Reus i Girona, estan llistat com a aeroports de Barcelona; és a dir, si els clients potencials dels vols són gent que té com a destí final (en la seva major part) Barcelona, esperàvem que Ryanair no aprofites la primera ocasió per marxar?

2) Les connexions, ja siguin per carretera o tren, de l'aeroport de Reus són mínimes i força patétiques. A què esperàvem per fer un tren llençadora a Reus o a Tarragona.

3) Des d'un inici sempre hi han hagut baralles entre alcaldes i polítics de Reus i Tarragona, sobre l'estació del TAV i la seva titularitat o localització. Senyors, algú no pensa que la millor ubicació hagués estat al costat de l'aeroport? A 20min del centre de BCN? I no perduda de la mà de Déu al mig del no res?

Aquest aeroport està condemnat per la mala gestió i el mal fer dels nostres representants polítics incapaços d'aportar solucions i propostes constructives per la nostra regió (llegim: i no per interessos particulars de cada ciutat). Crec que l'aeroport (amb la nova terminal de BCN) acabarà sent el que fa temps era, en aeroport semi particular, amb 4 vols de segona categoria i els vols charter a l'estiu; en aeroport reflex del turisme que tenim al territori. Un turisme de baix cost i de un poder adquisitiu limitat.

Josep  18 d'Agost de 2010

Dubtes.

 Jo no entenc gaire de tot aquest assumpte, és per això que faig aquesta pregunta, per veure si algú em pot aclarir una mica les coses.
Si l'aeroport de Reus tingués un tren llançadora d'alta velocitat amb Barcelona, que permetés que el nouvingut, un cop aterrat a Reus, en mitja hora, fos a plaça Catalunya, RyanAir hagués marxat?

Jesus  18 d'Agost de 2010

que pasa con nuestros politicos

 Lo de Ryanair en Barcelona es lo que nos temiamos, pero me peegunto que es lo que hacen nuestros estimables POLITICOS para
defender nuestro aeropuerto:
En primer lugar nos crean mas competencia, con unas nuevas insta
laciones en LLEIDA, instalaciones que se pagan entre todos y que
no son nada rentables, mas competencia con nuestro aeropuerto.
En segundo lugar, porque nuestros POLITICOS no buscan mas
compañias de vuelos baratos, ofreciendoles lo mismo que le ofrecen a Ryanair ( es de recordar que los vuelos baratos indirectamente los estamos pagando todos ) hay que buscar nuevas
compañias.
En trecer lugar tienen que entender que Barcelona desgraciadamente se lo come todo ( siempre es asi ) y que en poco
tiempo nos quedaremos sin Ryanair, a no ser que les demos mas
dinero para quedarse de precario en Reus, que seguramente es lo
que buscan ( estos señores de Ryanair son unos peseteros )
Miren de buscar nuevas compañias y dejen de hacer tanta politica
de chiste..............

Miquel M. V.  18 d'Agost de 2010

Ryanair ens ha utilitzat

De la companyia Ryanair poc en podem esperar. Aquests senyors irlandesos han fet servir el nostre aeroport i possiblement també el de Girona com a llocs ideals per fer uns estudis previs i de sondatge/investigació del que podria ser el seu mercat a Catalunya. Quan ja ho han sabut, han decidit fer el seu aterratge definitiu al Pais i el lloc que tenien escollit des del primer moment era l'aeroport gran, el del Prat. Les administracions i els agents socials de casa nostra amb la vocació de sevir al territori s'han vist enganyats per aquell "friki" que quan venia a negociar aterrava disfressat amb la camiseta del Barça i després amb la del Nàstic. Fóra desitjable que quan possiblement es torni a negociar amb altres companyies aèries i es posin milions d'euros de tots en joc, es miri una mica de quin peu calcen els negociadors de la part contària.

Raül R. Cabestany  18 d'Agost de 2010

El Yin i el Yan

Per un costat, des del punt de vista dels Reusencs, és un retrocés. Ja que fins ara, disponiem d'un aeroport en plena expansió i que ens possibilitava els desplaçaments arreu del món de manera còmode.

Per l'altre, és de sentit lògic que vagin traslladant els vols a Barcelona, al haver finalitzat la construcció de la nova Terminal T-1 posant en evident abandonament les anteriors terminals i donant possibilitat de noves vies de negoci a empreses de LowCost com és RyanAir. Una teoria reforçada per l'obvietat que a l'hivern l'aeroport de Reus no dona pa, i a més, el caler és el caler.

No obstant, sempre serà criticable la falta de previsió i, mai entendrem, l'expansió d'infraestructures realitzades a l'aeroport de Reus aquest estiu, 2009-2010, sabent que la principal companyia que el sustenta (85% dels vols de l'aeroport de Reus es constituïen per RyanAir) farà el salt a la capital Barcelonina.