L’assocciació Priorat Enoturisme, que agrupa una cinquantena d’empreses turístiques de la comarca, es mostra satisfeta de la campanya d’aquesta Setmana Santa després que els allotjaments confirmin un 90% d’ocupació i la resta d’establiments certifiquin una notable activitat. Tot i això, les estades són de menys durada que altres anys, i la gran majoria són de dos o tres dies.
La tendència d’aquest any indica que el gruix de l’activitat turística se centrarà en aquest cap de setmana llarg (de Divendres Sant a Dilluns de Pasqüa), quan l'ocupació als allotjaments se situarà a l’entorn del 90%. La resta de la setmana, l’activitat ha estat menys intensa, amb ocupacions desiguals, tot i que n’hi ha hagut alguns que han estat al 80% de la seva capacitat.
Pel que fa als restaurants, cellers, molins d’oli i rutes programades, l’activitat és prou bona, amb presència, principalment, de turisme local i familiar però també d’estrangers que es mouen per la zona o que vénen de la costa. Segons estimacions de l’entitat, vora el 90% dels turistes són catalans (famílies majoritàriament), mentre que els estrangers representen un 10%.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics