El nou centre oferirà informació, atenció i recuperació a les dones i els seus fills i filles afectats per situacions de violència masclista, per tal de facilitar la reparació del dany patit. El CIE s'ubica al carrer Cristòfol Colom en un local de 145 mestres quadrats que disposa de sales per rebre les dones, un espai infantil, i d'altres sales polivalents i de treball. El pressupost del govern per adequar aquest local ha estat de 210.000 euros i enguany destinarà 396.630 euros més per a la gestió del centre.
En el nou CIE hi treballarà un equip format per deu professionals dels àmbits de la psicologia, el treball i l'educació social, el dret i la inserció laboral. “En el centre es donarà informació, atenció i assessorament personalitzat segons les necessitats de cada una de les dones que s'hi adrecin i als seus fills i filles”, ha explicat la consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, que ha afegit que també es farà un treball de recuperació perquè les dones “puguin inserir-se de forma plena a la societat en un futur”.
El CIE inaugurat aquest dimecres a Tarragona forma part de la xarxa de set centres que el Govern vol crear a cada una de les futures vegueries. De moment, ja en funcionen tres, el de Salt, el de Sant Feliu de Llobregat i el d'Amposta. Durant l'any passat aquests tres centres van a tendre a 409 dones i 129 infants.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics