ERC ha qualificat "d'insuficient" i ha reclamat ampliar el pla de transport alternatiu a Rodalies pel tall del servei ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que començarà el proper 1 d'octubre i s'allargarà fins al 2 de març del 2025. El grup republicà al Parlament ha registrat una proposta de resolució perquè sigui substanciada davant la Comissió de Territori i Habitatge perquè s'incrementin aquests mitjans de transport alternatiu. A banda, ERC critica la "falta de planificació" i la "improvisació" per part dels operadors, Renfe i Adif. Per als republicans, les obres al túnel de Roda de Berà -que provocaran els talls ferroviaris- son conseqüència del "greuge històric en termes d'inversions i d'una manca de previsió".
ERC recorda la gran afectació que tindrà aquest tall sobre els usuaris i demana que s'estableixin mesures que compensin "els greuges econòmics i personals" que es puguin produir durant el desenvolupament de les obres. De fet, els republicans defensen que el cost addicional que pugui suposar el reforç dels autobusos de la xarxa gestionada per la Generalitat l'ha d'assumir el govern espanyol a través de les operadores ferroviàries. A més, proposen la creació d'una comissió integrada per totes les parts implicades que faci el seguiment de l'evolució del pla alternatiu de transport i faciliti una presa de decisions consensuades davant les incidències que hi pugui haver.
Compareixença de Puente i Paneque al Parlament
ERC també va reclamar la setmana passada que compareguin al Parlament el ministre de Transports, Óscar Puente, i la consellera de Territori, Sílvia Paneque, per tal que detallin com preveuen gestionar els efectes i les conseqüències de cinc mesos d'obres pel tall ferroviari que "desconnectarà" Barcelona de les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics