El consell d'administració de Renfe ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) Tarragona el servei d'autobusos que ha de garantir la mobilitat per als usuaris de ferrocarril del Camp de Tarragona afectats pel tall ferroviari a causa de les obres que s'han de fer al túnel de Roda de Berà (Tarragonès). L'import del contracte és de 29,2 MEUR, es disposarà de 87 autobusos i s'oferiran més de 600 circulacions i 30.500 places diàries durant els cinc mesos de treballs. Les línies afectades són l'R14, R15, R16, R17 i RT2. El pla de transport alternatiu començarà l'1 d'octubre i s'allargarà fins el 2 de març del 2025.
Segons ha informat Renfe en un comunicat, el servei per carretera cobrirà els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Els autobusos faran trajectes directes i trajectes amb parades intermèdies. El servei alternatiu per carretera, estarà sincronitzat amb els horaris del servei de Rodalies. Els serveis de les línies R14 i R15 seran desviats per la línia Sant Vicenç de Calders - Valls - La Plana-Picamoixons, evitant el doble transbordament a una part important dels usuaris. Per la seva part, els viatgers de la línia R16 disposaran d'un servei alternatiu per carretera directe entre l'Hospitalet de l'Infant i Sant Vicenç de Calders per minimitzar el temps de viatge. La situació es repetirà per les connexions entre Sant Vicenç de Calders i Salou - Port Aventura.
Renfe ha apuntat que l'operativa s'ha dissenyat amb la Generalitat, els ajuntaments implicats i les plataformes de viatgers de Tarragona. Renfe també intensificarà la campanya de comunicació sobre aquestes afectacions als seus usuaris.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics