Entre els projectes previstos destaquen les obres d'ampliació de la terminal de contenidors, amb les que es vol arribar als 1,5 milions d'unitats l'any per al 2011. Burgasé assegura que el tràfic de contenidors és complementari i cal seguir potenciant els tràfics tradicionals.
El transport de grans matèries primeres han baixarà enguany un 10% respecte les importacions i exportacions registrades al 2008 a causa de la baixada del consum energètic. Els cereals també estan notant la crisi i es preveu que, fruit del descens del consum animal, les seves importacions baixin un 5%. Ambdós grans tipus de tràfics són els més representatius de l'activitat del Port de Tarragona i els que en cap cas s'han de perdre malgrat l'obertura a d'altres mercats com el dels contenidors.
La companyia naviliera DP World va instal·lar-se fa un any al Port i la seva arribada ha significat un gir en el rumb de la infraestructura. L'aposta pel tràfic de contenidors s'ha intensificat i l'ampliació de la terminal on es realitzen aquests càrregues i descàrregues suposarà que l'Autoritat Portuària inverteixi 35 milions d'euros en el que serà la segona i última fase de les obres, que s'estan executant enguany. Amb l'ampliació, la terminal tindrà més de 50 hectàrees de superfície i comptarà amb una llargada de 1.335 metres per permetre l'atracament de grans vaixells.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics