Enguany, els joves han pogut escollir entre 80 publicacions de diferent periodicitat i temàtica que havien presentat les seves ofertes i havien estat validades per una comissió formada per representants del sector dels mitjans de comunicació, del món acadèmic i professional.
Per periodicitat, la major part de les subscripcions corresponen a publicacions diàries (50,67%), seguides de les mensuals (38,21%) i de les setmanals o quinzenals (5,77%).
Pel que fa a l'àmbit temàtic, la majoria pertanyen a mitjans d'informació cultural i de divulgació científica o històrica, un 37,66%, mentre que el percentatge corresponent als mitjans d'informació general significa el 34,31% i el de diaris i revistes d'informació esportiva i d'entreteniment el 28,03%.
Les subscripcions gratuïtes per als joves de 18 anys és una acció pionera a Europa i s'emmarca en el Pla de Foment de la Lectura impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. El Pla vol impulsar la lectura com a via fonamental d'accés al coneixement per part de la ciutadania i millorar l'hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.
Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen el programa Tasta'm, que distribueix primers capítols de novetats editorials als transports públics; la campanya publicitària Llegir ens fa + grans, i la posada en marxa del fòrum virtual www.quellegeixes.cat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics