El Mercat Central és un dels sectors que se salva dels efectes de la crisi. La majoria de les parades estan igualant les vendes respecte a l’any passat. Encara que el balanç es farà un cop passades les festes, la valoració global de tota la campanya de Nadal és molt positiva. "Tot està anant molt bé, els xecs i les rifes que fem està tenint èxit”, explica la presidenta del Mercat Central, Rosa Costa.
Aquest divendres, les instal·lacions s’han omplert de gom a gom. A les carnisseries la gent s’ha concentrat per comprar carn per fer canalons, pollastre farcit o tall rodó. Al peix, el marisc i el rap han estat els productes estrella. Segons afirmen els propietaris dels establiments, de moment, el ritme de vendes es manté constant, tot i que, “la majoria de les compres del Mercat es fan a última hora” fet que justifica l’afluència de gent al recinte els dies previs al Nadal i que provoca que “aquests dies s’hagi de fer un esforç”, afirma Joan Maria Saladie, encarregat de la parada Daniel Salines.
La tònica d’esperar als últims dies també s’estén a l’hora de comprar joguines, “potser abans les compres es feien amb més antelació, però ara es miren molt més tot i que s’esperen a comprar” afirma Joan Sánchez, responsable de la botiga DiJoc.
D’entre els joguets més venuts destaca la nina de Monster High per a les noies, deixant en segon terme les Barbies, i la línia relacionada amb la pel·lícula Cars per als nois. A més s’ha incrementat la venda d’un clàssic: els Playmòbils. Segons explica Sánchez, però, definir un producte específic és difícil perquè “aquest anys els clients no es decanten per un tema en concret i compren joguets variats”.
La crisi, doncs, no ha deixat indiferent el sector de les joguines, tot i que, segons explica el responsable de Dijoc, la mitjana que es pot gastar una família és d’uns 70 euros. A d'altres establiments “la crisi es nota molt i les vendes s’han reduït a la meitat respecte a l’any passat”, afirmen les responsables de la jogueteria Mar i Cel, però mantenen l’esperança i esperen que la setmana de reis el panorama millori.
Els restaurants també es preparen per fer front a aquestes dates. S’ofereixen menús especials, sobretot per Cap d’Any, i la crisi ha provocat que els preus siguin molt més accessibles, però les reserves encara es fan esperar. La Rosa dels Vents, n’és un exemple, ofereix per final d’any un menú per 38 euros i, segons explica el propietari, Jesús Rojo, “de moment està parat, fins que no passi el Nadal la gent no començarà a pensar en el Cap d’Any”.
Enguany, doncs, la campanya nadalenca queda marcada per la crisi. Els ciutadans sembla que s’ho pensen dues vegades a l’hora de fer les compres d’aquestes dates.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics