Per aprofitar les sinergies d'atracció de compradors cap al nou equipament, l'estudi insta al comerç del centre a organitzar-se més enllà de la zona tradicional i 'allargar-se' per tota la Rambla Nova fins arribar a la zona de Joan XXIII, on s'han d'ubicar els magatzems. El Corte Inglés crearà 832 llocs de treball directes i invertirà 89,5 MEUR per a la seva implantació.
L'informe, elaborat per la consultora Procom, conclou que la situació comercial actual de Tarragona està "consolidada" malgrat haver perdut un determinat nombre d'establiments en detriment del guany en establiments de més superfície. Aquesta, però, és una dinàmica que "es dóna arreu" segons el responsable de l'estudi, Raimon Serret.
Tarragona ha doblat la seva capacitat d'atracció de compradors de fora de la ciutat i ha vist reduït el nombre de "fuites" de persones que marxen a altres llocs a comprar, com per exemple a Barcelona. Aquest percentatge seria força "residual" i segons l'estudi tan sols un 3% de la població de Tarragona continua marxant.
Les bones dades que reflecteix l'informe, però, van acompanyades de recomanacions com la necessitat d'allargar l'eix comercial de l'anomenada Via T i del centre cap la part baixa de la Rambla Nova i de crítiques a la situació actual de l'associacionisme comercial, força dividit. Tant des de l'informe com des de la Cambra de Comerç, la direcció general de Comerç de la Generalitat i des de l'Ajuntament s'ha demanat als comerciants que s'uneixin per dur a terme actuacions conjuntes que potenciïn el comerç, redueixin costos i afavoreixin el ser més competitius.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics