Dilluns, 05 d'Agost de 2024

Abertis enllesteix les obres de l'AP-7 a Tarragona després de cinc anys i 200 MEUR

La concessionària ha eliminat els peatges troncals de Mediterrani, el Vendrell, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant

27 de Juny de 2012, per ACN
  • Tram on hi havia el peatge troncal de Tarragona

    ACN

Els treballs es van iniciar l'any 2007 amb el projecte d'ampliació de l'autopista AP-7 entre l'enllaç de l'AP-2, batejat com a Mediterrani, i Vila-seca/Salou, un tram de 45 quilòmetres que des del juliol del 2009 compta amb tres carrils per sentit. El projecte es va completar amb la implantació d'un sistema de peatge tancat gràcies a la supressió de les barreres troncals de Mediterrani, El Vendrell, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant, al Camp de Tarragona, i el de Martorell Accés A-2 a l'àmbit metropolità.

Això permetrà, segons la concessionària, recórrer uns 500 quilòmetres d'autopista en el triangle format per Barcelona-Saragossa-València sense parades. El sistema de peatge tancat suposa, a la pràctica, la recollida d'un tiquet a l'accés a l'autopista i el consegüent pagament a la sortida. Abans calia aturar-se a les barreres troncals esmentades, la qual cosa podia generar retencions i alentir la circulació dels usuaris de la via, segons Abertis.

El projecte d'ampliació de l'AP-7 sud també ha comportat la remodelació d'onze enllaços. Es tracta dels accessos a Martorell, Gelida, Sant Sadurní, Vilafranca Nord, Centre i Sud, Altafulla, Tarragona, Reus, Vila-seca/Salou i Cambrils. En el cas de Martorell s'estan executant les obres de la segona fase, que es preveu que estiguin finalitzades al febrer de 2013. A més, a Altafulla, Gelida, Vilafranca Centre i Sud els treballs s'han completat amb la construcció de diverses rotondes de connexió amb les carreteres comarcals.

D'altra banda, Abertis constata una reducció del 28% del volum de vehicles que circulen per l'AP-7 a les comarques de Tarragona, una mica per sobre de la disminució comptabilitzada a la via en la resta de trams que passen per Catalunya, d'un 25%. L'obertura de nous trams de l'autovia A-7 i la crisi econòmica podrien ser les causes d'aquesta important davallada.

En aquest sentit, el director general d'Abertis, Josep Lluís Jiménez, ha assegurat que es mantindrà la gratuïtat dels peatges per als usuaris de l'AP-7 a la circumval·lació de Tarragona. Actualment l'autopista és gratuïta per aquells vehicles que entren i surten pel tram d'autopista comprès entre Altafulla/Torredembarra, Tarragona, Reus i Vila-seca/Salou. Segons ha apuntat, la gratuïtat es podria "reconsiderar" quan s'enllesteixi totalment l'autovia A-7.

===Peatges tous a l'AP-7 entre el Vendrell i Vilafranca del Penedès===

El director general d'Abertis, Josep Lluís Jiménez, creu que podria establir-se un sistema de "peatges més tous, bonificats" per als trajectes interns per l'autopista AP-7 entre el Vendrell i Vilafranca del Penedès, davant la impossibilitat ara mateix de desdoblar la N-340 per part del Ministeri de Foment. "Una cosa, però, és bonificar els moviments interns i una altra és la gratuïtat de l'autopista, que seria molt difícil d'assumir ara per part de les administracions", ha manifestat.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges