Dijous, 01 de Maig de 2025

Abertis posarà 140 milions d'euros per acabar l'A-27 a canvi d'allargar la concessió d'autopistes

La inversió serviria per canalitzar l'AP-2, a dia d'avui, 'infrautilitzada'

15 de Novembre de 2013, per Joan Marc Salvat
  • Un viaducte de la futura A-27, a mig fer a l'alçada de Valls

    ACN

  • Josep Lluís Giménez (segon de la imatge)

    Joan Marc Salvat

Amb el beneplàcit de les institucions del territori però amb la indecisió del govern central, Abertis s'ha mostrat disposada a posar els 140 milions d'euros necessaris per enllestir l'autovia A-27 fins a Montblanc. L'objectiu de la concessionària és doble. D'entrada, connectar amb l'AP-2, a l'alçada de Montblanc, una via que segons ha reconegut el director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, "està infrautilitzada". 

Per assegurar-se que els vehicles hi passaran, Abertis ha plantejat la possibilitat de bonificar els peatges d'aquesta autopista, des de l'Albornar fins a Soses, amb el 75% en vehicles i el 50% eb camions. Unes bonificacions que entrarien en vigor tan bon punt l'Estat donés el vist-i-plau a l'operació. Com a contrapartida, Abertis confia que les institucions li perllonguin la concessió de les autopistes AP-2 i AP-7, un any i mig. 

Calendari d'obres

Un cop Madrid doni el 'sí', Abertis confia que les obres puguin estar enllestides en dos anys. Giménez assegura que el principal escull "no és econòmic", atès que Abertis posarà la inversió, però tampoc ha volgut assenyalar "motius polítics", davant l'immobilisme de l'Estat. 

"Aquesta és la incògnita. Perquè aquí a Catalunya hi ha un cert consens, entre el territori, amb la pròpia conselleria… I crec que també els estaments tècnics del Ministeri". No obstant, ha seguit Giménez, "sempre hi ha un estament negociador que és el que ha de lligar els temes". A vegades, ha conclòs, "és una qüestió de temps i prioritats".

Giménez també ha matisat que "part de les obres de l'A-27 ja estan adjudicades, amb la qual cosa, si el Ministeri volgués continuar aquest projecte, l'únic que hauria de fer és arribar a un acord amb nosaltres; i encarregar, de nou, l'inici dels treballs". 

Un cop coincidits aquests dos temps –en què el Ministeri desencalla el projecte i s'inicien les obres–, Abertis es compromet a anar pagant l'obra. Un projecte en què el principal punt és la construcció d'un túnel, les obres del qual podrien allargar-se uns 18 mesos, segons els càlculs d'Abertis, "sempre i quan les dificultats de caràcter geològic no ho compliquin".

En segon terme, també caldria reconnectar l'A-27 amb l'AP-2, l'execució de la qual rondaria, també, els 18 mesos. Un període al qual caldria sumar-hi un termini de tramitació del projecte. La proposta, presentada pel director general d'Abertis, aquest divendres a la Cambra de Comerç de Reus, ha convençut els representants del territori, que esperen des de fa anys l'execució d'aquesta via, a mig fer. Falta, però, comptar amb la complaença de les inversions de les institucions.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital abertis acabar l'A-27

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Juan  15 de Novembre de 2013

siempre oagan los mismos

estos señores nos tienen la cuerda atada en el cuello, la renovación de las concesiones de las autopistas que pasan por Catalunya es constante y es inmoral lo que se hace, no se entiende que una autopista que es su momento fue la primera de todo el estado español en el 2013 estemos pagando el circular por ella, todos los politicos han cedido a las ampliaciones con Abertis, entiendo que ha pasado mucho tiempo de pago y que tendria que ser gratis total, pero no interesa, hay mucho politica de por medio y no interesa, los paganos siempre somos los mismos,eso si los señores de Abertis pueden seguir pagando
unos buenos dividendos a todos sus accionistas

Joan Ignorant  15 de Novembre de 2013

Que es fotin la A-27 al cul.

Estem farts de pagar i de la mafia d'Abertis.

Jaume Girona  15 de Novembre de 2013

Interès

Abertis la consecionària de l'autopista és com si fos de CiU, ni parlar-ne.