Dimarts, 01 de Desembre de 2020

Memòria i futur

El Festival europeu de curtmetratges de la ciutat engega la seva 20a edició

23 de Març de 2018, per Marc Busquets
  • El Bartrina ha acollit un passi de curts, aquest passat dijous

    Marc Busquets

El Teatre Bartrina de Reus ha acollit, aquest pasat dijous al vespre, la primera de les sessions de la secció Panorama del Festival europeu de curtmetratges, el FEC. Un certamen especial, és el d'enguany, perquè es tracta ja de la 20a edició d'un esdeveniment que va començar amb una etapa cambrilenca que més endavant es va perdre. Com ja és habitual, la comunicadora local Anna Priscila Magrinyà ha estat l'encarregada de donar la benvinguda a un públic "sense el qual no seríem aquí, 20 anys després". 

Nausicaa Bonnin brilla a 'La inútil'

El FEC 2018 ha el·liminat la secció a competició. Per celebrar però "la gran qualitat" d'alguns dels films mostrats a Reus al llarg dels darrers temps, s'ha programat una secció retrospectiva en què s'hi podrà recuperar "el bo i millor" del festival reusenc, en paraules de Magrinyà. La periodista i escriptora, de passada, ha fet balanç de tot allò que passava l'any 1998. "A TV3 hi feien 'Nissaga de poder'. Algú la recorda, aquesta sèrie?", ha preguntat als assistents. 

Com ja ha explicat el director artístic del FEC, Christian Inaraja, a aquest mitjà, l'edició actual s'ha formulat amb un doble caràcter. Memòria i futur. D'una banda, serà festiu. No tots els dies un esdeveniment cultural arriba a la vintena. De l'altra, serà reflexiu i marcarà "com ha de ser el festival d'ara en endavant". El cas, amb tot, és que el rellotge ja ha començat a córrer i que fins dissabte hi haurà temps per gaudir dels filmets seleccionats aquest cop. Val a dir, a més, que tots els passis seran gratuïts i que la cloenda serà un concert de La Iaia a la plaça del Teatre. 

Pel que fa als curts projectats, 'La inútil' de Belén Funes (premi Gaudí) ha estat una agradable sorpresa. Aspra, gairebé amb un punt documental, aquesta producció catalana compta amb una Nausicaa Boninn al capdavant en estat de gràcia. D'alguna manera, la realitzadora reivindica amb el seu treball el dret a no estar content. La peça sueca 'Shadow animals', posteriorment, ha captivat per la seva plàstica i pel surrealisme d'alguns passatges durant un sopar en què una ombra inquieta una nena. La vetllada l'ha tancada el curt 'Mindenki', que l'any passat va privar el film reusenc 'Timecode' de l'Oscar. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics