Els empresaris dels càmpings, hotels i apartaments de la ciutat de Tarragona reclamen a les administracions que es posi més energia en la promoció del turisme i que aquest sigui un element estratègic i prioritari. Tot i considerar que la temporada alta ha estat bona, amb un 2,1% menys de pernoctacions però una lleugera pujada de preus, el sector admet estar "preocupat" per la seva competitivitat. En el cas dels càmpings, els mercats estrangers tradicionals han registrat importants descensos, compensats enguany pel turista nacional. En aquest sector denuncien que "la paràlisi burocràtica" manté bloquejades inversions d'uns 15 milions d'euros en els pròxims tres anys. A més d'inversions, el sector demana que es treballi per destacar la singularitat de Tarragona com a destinació, la desestacionalització i, alhora, evitar la massificació.
En total, el 2018 s'han registrat 1,5 milions de pernoctacions i gairebé 800.000 d'elles han estat en temporada alta. La ciutat és la tercera destinació local de la demarcació, per darrere de Salou i Cambrils i per sobre de la Pineda-Vila-seca. Tarragona té aproximadament les mateixes pernoctacions que totes les Terres de l'Ebre.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics