Dimarts, 16 d'Abril de 2024

El conveni per a la promoció turística de la Costa Daurada s'eleva als gairebé 290.000 euros

24 ens públics i privats signen la 15a edició d'aquest acord conjunt que impulsa la Diputació de Tarragona

16 de Gener de 2018, per ACN
  • Foto de família dels signants del conveni Corner 2018 davant la façana de la Diputació de Tarragona

    ACN

Signat el conveni Corner que, per 15è any consecutiu, firmen els agents turístics del territori per promocionar-se conjuntament sota la marca Costa Daurada en fires nacionals i internacionals. Enguany l'acord ha incrementat la seva dotació fins als 287.000 euros, el que representa un 20% més respecte l'anterior conveni. Un total de 24 ens, tant públics com privats, han formalitzat aquest dimarts al migdia la signatura de l'acord, que impulsa la Diputació de Tarragona. Aquest conveni garanteix la presència de la Costa Daurada en un total de nou fires, així com també la promoció exterior 'online', pensant en els mercats més propers. Des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona es pronostica que enguany tornarà a ser un any turísticament bo, com ho va ser el 2017.

"No esperem tenir especials sorpreses", ha afirmat el president del Patronat, Martí Carnicer, que ha presidit l'acte de la signatura conjunta del conveni Corner, junt amb el president de la institució, Josep Poblet. Ajuntaments, consells comarcals i entitats turístiques, com l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda, l'Associació Priorat Enoturisme o Portaventura, entre moltes altres, han renovat l'acord per promocionar els seus atractius turístics de manera conjunta en les fires més rellevants d'aquest 2018.

La primera fira prevista és Fitur, que arrenca dimecres a Madrid. A nivell internacional, els signants del conveni participaran a les fires ITB a Berlín, Vakantiebeurs a Utrecht, WTM a Londres i MITT a Moscou. Pel que fa a l'estat espanyol, a més de Fitur, també assistiran a Navartur (Pamplona) i B-Travel (Barcelona), així com la fira Mercat d'Escapades, al centre de Barcelona. A part de la presència en fires, el conveni també preveu tres propostes de comercialització.

Tant la xifra de fires com dels signants del conveni Corner es manté estable d'una edició a l'altra. D'enguany, però, destaca aquest increment del 20% de la dotació econòmica, que aporten un 60% el Patronat de Turisme i el 40% restant, la resta d'agents. Precisament en la mateixa proporció -60% i 40%- queda repartida la dotació econòmica. La quantia més gran se l'emporten les fires, mentre que la resta es destina en matèria de màrqueting i comunicació.

Segons ha explicat Carnicer durant la presentació de l'acte, dels 170.000 euros injectats en la promoció en fires, un 64% cobreixen les cites internacionals i un terç de la quantia és per a les fires de caràcter nacional o estatal. Pròximament també es preveu signar un conveni específic amb ajuntaments i entitats turístiques de les Terres de l'Ebre. El president del Patronat ha destacat que la 15a edició del Corner reafirma un model de treball que funciona.

"Ja portem anys fent-ho, però és en sí mateix un esdeveniment rellevant aquesta iniciativa d'anar tots plegats i gestionar col·lectivament la presència en certàmens per potenciar la imatge de marca, i de la forma més eficient possible", ha afirmat Carnicer. "Estem davant d'un sector que creix i no podem afeblir de cap manera les polítiques d'impuls i la conjunció d'estratègies compartides perquè el sector vagi endavant; ho necessitem", ha conclòs Poblet.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics