El Port de Tarragona ha tancat l'any 2022 amb 30.036.969 tones en tràfic de mercaderies, un resultat impulsat principalment pels productes agroalimentaris i per la càrrega general. Aquest resultat ha estat possible perquè el Port de Tarragona ha estat una porta estratègica per a l'entrada de productes agroalimentaris al mercat peninsular durant l'any 2022, ja que el tràfic de cereals, pinsos i farines ha establert un nou record històric amb 5,95 milions de tones, superant els 5,76 milions de tones de l'any 2019.
L'ens ha aconseguit el 2022 uns ingressos de gairebé 64 milions d'euros, un 20% més que el 2021, en el qual va obtenir uns resultats de 53,23 milions d'euros. El resultat total de 2022 se situa lleugerament per sota del de 2021, un 5,1 % menys, si comparem els tràfics globals marítims i terrestres d'un any i altre.
Els productes agroalimentaris han estat protagonistes a principis de 2022 per la preocupació per l’efecte sobre les exportacions d’Ucraïna a causa de l’agressió russa i, a finals d’any, per l’arribada de més d’1 milió de tones només al mes desembre. Els sòlids a lloure és el grup de mercaderies que més ha crescut en aquest 2022, arribant als 9,32 milions de tones, la qual cosa significa un increment del 20,4% respecte de 2021. Dins d’aquest grup, el tràfic de cereals i farines han establert un nou record històric amb 5,95 milions de tones, superant els 5,76 milions de tones de l’any 2019.
La importació de cereals ha estat molt important per les males collites a Espanya i França a causa de la sequera i, malgrat la guerra, Ucraïna ha pogut exportar gràcies al corredor alimentari impulsat per les Nacions Unides i gestionat per Turquia. Tant és així que Ucraïna ha estat el principal país d’origen dels cereals amb 1,32 milions de tones (l’any 2021 van ser 762.000 tones), un augment molt significatiu respecte a l’any anterior. El segon origen és Brasil amb 1,23 milions de tones (l’any anterior es van moure 527.000 tones) i, amb xifres menors, Bulgària (245.000 tones), Lituània (227.000 tones), EUA (220.000 tones) i Romania (213.000 tones).
També, enquadrat dins d’aquest grup de mercaderies, cal destacar el bon comportament del carbó i el coc del petroli amb 2,9 milions de tones mogudes (principalment amb destinació Itàlia, a l’illa de Sardenya).
Finalment, el bon comportament de la càrrega general també ha estat gràcies a l'augment de moviment de vehicles que passen pels molls tarragonins. S'ha passat dels 135.378 vehicles moguts l'any 2021 als 171.615 de l'any 2022, el que suposa un creixement del 26,8% i de 36.237 unitats en xifres absolutes. A aquestes xifres caldria afegir els 76.318 vehicles moguts per trànsit terrestre, la qual cosa fixa el total de vehicles moguts en 27.933 unitats.
El Port de Tarragona vol donar un nou impuls a les infraestructures estratègiques, obrint una nova etapa inversora més sostenible: Rumb #EcoPort 2027, per aconseguir posar en marxa les infraestructures que permetin fer front als reptes de la diversificació de tràfics, la transició energètica i la transformació econòmica sostenible del Port i del seu hinterland. Per això s'apostarà per tirar endavant el contradic de Ponent, la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), la Xarxa Natura 2000, la Terminal Guadalajara-Marchamalo; i la Terminal La Boella.
L'ens ha aconseguit el 2022 uns ingressos de gairebé 64 milions d'euros, un 20% més que el 2021, en el qual va obtenir uns resultats de 53,23 milions d'euros. El resultat total de 2022 se situa lleugerament per sota del de 2021, un 5,1 % menys, si comparem els tràfics globals marítims i terrestres d'un any i altre.
Rècord d'agroalimentaris
Els productes agroalimentaris han estat protagonistes a principis de 2022 per la preocupació per l’efecte sobre les exportacions d’Ucraïna a causa de l’agressió russa i, a finals d’any, per l’arribada de més d’1 milió de tones només al mes desembre. Els sòlids a lloure és el grup de mercaderies que més ha crescut en aquest 2022, arribant als 9,32 milions de tones, la qual cosa significa un increment del 20,4% respecte de 2021. Dins d’aquest grup, el tràfic de cereals i farines han establert un nou record històric amb 5,95 milions de tones, superant els 5,76 milions de tones de l’any 2019.
La importació de cereals ha estat molt important per les males collites a Espanya i França a causa de la sequera i, malgrat la guerra, Ucraïna ha pogut exportar gràcies al corredor alimentari impulsat per les Nacions Unides i gestionat per Turquia. Tant és així que Ucraïna ha estat el principal país d’origen dels cereals amb 1,32 milions de tones (l’any 2021 van ser 762.000 tones), un augment molt significatiu respecte a l’any anterior. El segon origen és Brasil amb 1,23 milions de tones (l’any anterior es van moure 527.000 tones) i, amb xifres menors, Bulgària (245.000 tones), Lituània (227.000 tones), EUA (220.000 tones) i Romania (213.000 tones).
També, enquadrat dins d’aquest grup de mercaderies, cal destacar el bon comportament del carbó i el coc del petroli amb 2,9 milions de tones mogudes (principalment amb destinació Itàlia, a l’illa de Sardenya).
Gran augment en vehicles
Finalment, el bon comportament de la càrrega general també ha estat gràcies a l'augment de moviment de vehicles que passen pels molls tarragonins. S'ha passat dels 135.378 vehicles moguts l'any 2021 als 171.615 de l'any 2022, el que suposa un creixement del 26,8% i de 36.237 unitats en xifres absolutes. A aquestes xifres caldria afegir els 76.318 vehicles moguts per trànsit terrestre, la qual cosa fixa el total de vehicles moguts en 27.933 unitats.
Rumb #EcoPort 2027
El Port de Tarragona vol donar un nou impuls a les infraestructures estratègiques, obrint una nova etapa inversora més sostenible: Rumb #EcoPort 2027, per aconseguir posar en marxa les infraestructures que permetin fer front als reptes de la diversificació de tràfics, la transició energètica i la transformació econòmica sostenible del Port i del seu hinterland. Per això s'apostarà per tirar endavant el contradic de Ponent, la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), la Xarxa Natura 2000, la Terminal Guadalajara-Marchamalo; i la Terminal La Boella.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics