Dimarts, 26 de Novembre de 2024

Els vins amb DO busquen com seduir als consumidors joves

Reus participa en la jornada festiva 'Movimiento Vino DO'

20 de Maig de 2017, per Jordi Siré
  • Brindis pels vins DO a l'Estació Enològica de Reus

    DO Catalunya

  • DO Catalunya

Despertar l'interès pel consum del vi entre el segment de població jove, d'entre 25 fins als 40 anys. Amb aquesta premissa de sortida el Consell Regulador de la DO Catalunya s'ha sumat, aquest dissabte, des del pati de l'Estació Enològica de Reus al primer dia 'Movimiento Vino DO', una jornada festiva i popular en la qual hi han col·laborat 25 denominacions d'origen de tot l'Estat, i que ha maridat el tast de vins del país amb tapes de proximitat elaborades amb oli de la DOP Siurana a càrrec del restaurant Set de tu (un dels participants de la campanya 'A Taula, vins catalans') i amb fruits secs de la DOP Avellanes de Reus. La música del grup reusenc 'After Dark' ha acompanyat la festa que ha conclòs amb un brindis col·lectiu i simultani pel vi amb DO amb la resta de ciutats espanyoles participants en la iniciativa.
 
"Ens vam afegir a aquesta acció perquè encaixa en la nostra línia estratègica consistent en recuperar quota de mercat entre els consumidors d'aquesta franja d'edat, que majoritàriament s'han passat a la cervesa", explicava la responsable de comunicació de la DO Catalunya, Sole Garcia Insua. Una davallada que els estudis daten a partir del 2005, atribuïble a diverses causes. Des del canvi de dieta i costums d'àpats a casa ("les noves generacions ja no creixen amb un got de vi a la taula a l'hora de dinar com passava abans amb els nostres pares") fins a la imatge entre els joves del vi com "una beguda elitista, complex i que sembla que els requereixi un examen quan el cambrer els demana que n'escullin un".
 
La necessitat d'invertir tendències entre un grup d'edat "que només busca passar-ho bé" sense preocupar-se pel paladar, obliga a buscar maneres per connectar-hi "de forma diferent. Cal valorar –continua Insua- els components culturals propis del vi que van més enllà de la d'altres productes. No és només que sigui part del nostre àmbit proper, és que a més és un element arrelador al territori i ajuda a conservar el paisatge definidor d'aquest país com és la vinya i l'olivera". 
 
A més, el consell regulador (que agrupa onze DO de vins catalanes) també s'ajuda de criteris econòmics. "Sumem més de 850 cooperatives, empreses i autònoms directament relacionades amb el sector del vi en dades del 2015. Indirectament, no cal dir, el nombre de vinculacions es dispara exponencialment", explica Insua mentre reivindica "l'orgull d'un producte que exportem a 110 països i que té alguns dels nostres vins entre els tops ten en l'àmbit internacional".
 
És clar que, de vegades, l'enemic el tenim a casa. Com per exemple l'aposta de les grans cadenes de supermercats per vendre vins catalans. Però en aquest sentit s'endevina un canvi. "Ja hi ha algunes cadenes alimentàries que han apostat per la DO catalana, gràcies també a l'increment de qualitat dels cellers catalans que han permès una major penetració als mercats. I si bé és cert que a Barcelona els vins catalans no han estat entre els més consumits –admetia Insua-, l'any passat i per primer cop els vins amb DO catalana van aconseguir el primer lloc al rànquing".

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital brindis moviment DO Catalunya

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics