Divendres, 29 de Març de 2024

Unes 7.000 persones passen per l'Epocauto

El saló automobilístic ha exhibit clàssics com un Rolls-Royce centenari, models SEAT de fa dècades i motos Lambretta

10 de Març de 2019, per Text: Redacció / Fotos: Joan Gomis
  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

La 19 a edició de l'Epocauto s'ha tancat aquest diumenge tot havent seduït unes 7.000 persones en els seus dos dies d'exhibició, segons l'organització. Amb un programa de commemoracions en diversos estands, el saló ha mostrat grans models de principis del segle passat.

El públic assistent s'ha interessat en el Rolls-Royce 'Silver Ghost' de 1919, model que va canviar la història de la marca britànica. Una altra zona molt visitada ha estat l'estand dedicat a la commemoració del centenari de la primera Copa d'Automobilisme Ciutat de Reus, prova que es va celebrar el 1919. Amb la col·laboració del Biela Club 600, s'han reunit en aquest espai, diversos models antics. Entre els cotxes d'època presents figuren, per exemple, de 1910 a 1920, un Ford T Speedster (1913), un David Speedster (1914) o un Citroen B-2 Torpedo (1920), mentre que de la següent dècada hi ha altres 10 cotxes i quatre més de la dècada dels anys 30.

A més, Epocauto també ha celebrat un homenatge al SEAT 1430, ja que es compleixen 50 anys des que va ser presentat al Saló de l'Automòbil de Barcelona, el 1969. Un altre espai d'homenatge ha estat el dedicat a celebrar els 60 anys del Mini, un dels cotxes més populars dels anys 60 i 70. En l'àmbit de les motos, els aficionats han pogut gaudir d'una mostra de motocicletes Lambretta, amb diversos models de diferents èpoques.

Uniraid 2019

Aquest diumenge, a l'estand de l'Escuderia Baix Camp ha tingut lloc una xerrada a càrrec dels participants reusencs a l'Uniraid 2019, una aventura automobilística al llarg del desert del Marroc on cada grup va entregar uns 40 quilos de material solidari als poblats més necessitats. La prova s'ha realitzat al llarg de les darreres setmanes.

S'ha recordat l'experiència i els diversos entrebancs que s'han enfrontat els participants, com per exemple els feixucs recorreguts entre 200 i 400 quilòmetres per etapa amb unes temperatures molt elevades que generaven "molt desgast físic i mental". "Baixàvem les finestres dels cotxes, preferíem que ens entrés sorra abans que morir-nos de calor", han fet broma. "Creuàvem els dits perquè el cotxe s'engegués cada matí". Les baixes temperatures a les nits, també presentaven dificultats.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics