Les històries de lideratge de diverses empreses del Principat han estat les protagonistes de la 17a Jornada Gresol que s'ha celebrat aquest dijous al pavelló municipal d'esports de la Selva del Camp. Durant el dia s'ha posat en valor la innovació i les noves tecnologies com a elements claus de l'èxit, sense deixar de reflexionar sobre la situació econòmica actual i, de retruc, la situació política del país.
Després de la inauguració protocol·lària, el periodista Esteve Giralt ha moderat la primera taula rodona. El director general del Barcelona Institute of Science and Technology, Gabriel Silberman, ha posat de manifest la necessitat de què "empresa i innovació vagin de la mà". El professor Sillberman ha fet una crida als més de 200 empresaris de públic que apostin per l'I+D.
D'altra banda, el director de l'agència publicitària Ogilvy Barcelona, Jordi Urbea, s'ha centrat en com utilitzar "la revolució digital" en benefici de la captació de clients. Urbea ha subratllat que "hem de ser capaços d'acabar amb el target", referint-se a què "en un futur anirem a buscar un individu concret i no tota la massa". En aquest sentit, el responsable d'Ogilvy ha emplaçat als seus companys d'auditori a guardar la informació dels clients per tal de poder personalitzar la publicitat i el producte a cadascun d'ells.
El cas audiovisual del Grup Godó i de Mediapro
Una altra de les taules rodones ha estat protagonitzada per dues històries d'èxit audiovisual a Catalunya: 'RAC 1' i Mediapro. El director general de negoci audiovisual del Grup Godó, Ramon Rovira, ha fixat en tres elements l'èxit de la cadena: "una actualitat desenfadada, l'humor i el Barça". Als inicis van ocupar un nínxol de mercat: l'oient de ràdio generalista jove, de 30 a 45 anys.
Actualment, la suma de 'Catalunya Ràdio' i de 'RAC 1' està per sobre del milió i mig de persones que escolten cada dia la ràdio en català. "Les altres emissores s'han de repartir les engrunes", ha subratllat Rovira. El director del Grup Godó, però, no ha anomenat el canal de televisió del conjunt, 8tv. La cadena de televisió aquesta temporada no assoleix ni el 3% de share i acumula un deute de diversos milions.
El director de Mediapro, Jaume Roures, ha començat amb una premissa: "cal tenir una visió global del que significa el futbol". Seguidament s'ha fixat en una de les qüestions que a vegades no agrada a tothom, els horaris dels partits. "Els horaris seqüencials són com les maratons de sèries de Netflix, nosaltres ho vam inventar fa dotze anys. Fa en benefici dels clubs petits, donem a cada club dues hores de televisió a la setmana", ha assegurat Roures, "no podem dependre ni del Madrid ni del Barça", ha afegit.
"El futbol és una oferta d'oci més que s'ha d'enfrontar a qualsevol altra: teatre, televisió...", ha dit el responsable de Mediapro. La productora audiovisual aposta perquè el visionat del joc sigui una experiència, aportant dades, multiplicant el nombre de càmeres, etc. Roures ha acabat sentenciant que "l'èxit no existeix" i que el més important és que la feina es reconegui.
Estabilitat política i econòmica
La jornada l'ha obert el president d'honor de la Fundació Gresol, Anton Pont, qui, davant de la consellera de Presidència, Elsa Artadi, ha demanat "estabilitat política i econòmica". La portaveu del Govern l'ha respost durant la seva intervenció: "És crucial tenir un Estat que estigui a favor del creixement econòmic. Un exemple d'inestabilitat és cessar un govern elegit democràticament i tancar un Parlament. No podem seguir depenent d'un Estat que es dedica a actuar en contra del que és l'economia catalana".
També ha lamentat que els ministres i la Casa Reial "hagin intentat malmetre l'economia catalana", fent referència a la informació publicada pel 'Diari Ara' que assegura que l'Estat va orquestrar la fuga d'empreses ara fa un any, al voltant del referèndum de l'1 d'octubre. "Per alguns, la unitat d'Espanya sempre ha estat per sobre de la independència judicial, de la democràcia, dels drets, i sembla que també està per sobre del bon funcionament de l'economia catalana", afirmant que "la realitat és tossuda i s' imposa" gràcies a l'esforç que fan els empresaris i emprenedors, la societat, tota l'activitat econòmica, que segueix treballant dia a dia.
La portaveu ha assegurat que la Generalitat de Catalunya "continua treballant per fer de Catalunya un país d'oportunitats com el que és, una societat del benestar com la que és i que s'ha de mimar, però sobretot també una economia que progressi, que generi riquesa i que generi oportunitats per tothom". En una altra línia, Elsa Artadi ha lloat els empresaris emprenedors "que decideixen prendre riscos i generar llocs de treball per enriquir l'economia". En aquest sentit ha llançat un dard a la ciutadania, "les empreses volen treballadors molt ben formats". Artadi ha reivindicat la feina que es fa des del Camp de Tarragona per catapultar la formació professional, però ha posat èmfasi en la formació al llarg de tota la carrera laboral. "Ens costa trobar treballadors formats", ha dit.
La Selva del Camp 'com a model d'èxit'
La inauguració també ha comptat amb els parlaments de l'alcalde de la Selva del Camp, Jordi Vinyals, i el regidor de Promoció econòmica del municipi i vicepresident de la Diputació de Tarragona, Josep Masdeu. Vinyals ha descrit la Selva com "un model d'èxit" perquè ha sabut gestionar la indústria i l'agricultura en un mateix espai territorial. "La Selva no seria el que és sense les empreses del polígon industrial", ha assegurat, al mateix temps que ha reivindicat el sector de la pagesia: "encara és ben viu i ens trobem al quilòmetre zero de l'avellana i de l'oliva".
Josep Masdeu, igual que el president d'honor de la Fundació Gresol, ha demanat "estabilitat política" i que s'aposti per una "estructura productiva organitzada i modernitzada". El vicepresident de la Diputació de Tarragona ha llançat un missatge positiu: "el país i el territori tenen futur", mostrant-se convençut que "encara queda molt de camí per recórrer".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics