Divendres, 19 d'Abril de 2024

La DO Tarragona ultima la creació d'una ruta per potenciar els seus vins i l'enoturisme

Hi participaran dinou cellers de les quatre comarques i es presentarà al juliol

16 de Maig de 2021, per ACN
  • Una activitat d'enoturisme en unes vinyes de la DO Tarragona

    ACN

El Consell Regulador de la Denominació d'Origen Tarragona està perfilant la creació d'una ruta del vi pròpia per potenciar els seus productes i l'enoturisme. En el projecte hi treballen des de fa més d'un any i els impulsors esperen poder-lo presentar el juliol. D'entrada s'hi han adherit dinou cellers de les quatre comarques que formen DO -Alt Camp, Baix Camp, Ribera d'Ebre i Tarragonès- i confien que en el futur se n'afegeixin més. La Ruta del Vi de la DO Tarragona agruparà les propostes enoturístiques que ja ofereixen els productors i també es crearan esdeveniments i activitats noves, que buscaran teixir aliances amb institucions i altres iniciatives similars.

"L'enoturisme és una de les oportunitats que tenim els cellers per donar-nos a conèixer. Som espais oberts, amb natura i a prop de les vinyes", remarca Vicenç Ferré, president de la DO Tarragona. La voluntat és lligar aquesta oferta amb altres modalitats turístiques que ja hi ha a la Costa Daurada i que serveixi també com a promoció del territori. "Es tracta de fer força amb els agents turístics de les nostres terres, com agències, touroperadors, punts de turisme, cases rurals o hotels", exemplifica Ferré.

El president de la DO destaca que avui en dia molts cellers ja ofereixen individualment experiències enoturístiques que vinculen el món del vi amb l'esport, la cultura, l'aventura o la història. Des de fer marxa nòrdica entre vinyes fins a un descens amb caiac per l'Ebre passant per preparar sushi amb fulles de cep o fer esmorzars de veremador. Això ha fet que els productors hagin vist com els seus visitants a la vegada s'acaben convertint també en compradors dels vins i en prescriptors. Per tal aprofitar aquest potencial, Ferré confia que amb la posada en marxa de la ruta s'hi afegeixin més membres. "Som 30 cellers, és un projecte a molt llarg termini. Alguns potser encara no estan preparats o estan en fase de desenvolupament de l'enoturisme", indica.

La proposta ja fa més d'un any que es treballa, si bé amb la covid-19 el procés s'ha accelerat. La pandèmia els ha permès tenir més temps per reflexionar, investigar i assessorar-se sobre quin camí seguir. El disseny del projecte l'està fent la companyia Tourislab, que ja ha presentat una primera proposta als membres de la DO. Falta acabar-la de polir i generar un logotip, definir una marca i concretar un eslògan. També hi treballa l'empresa Produccions Saurines, que elaborarà material fotogràfic i videogràfic que acompanyarà el llançament de la ruta.

Amb tot, considera que la Ruta del Vi de la DO Tarragona és una "oportunitat per fer més força a l'hora de comunicar", també amb les institucions de la zona, com els diferents consells comarcals o la Diputació de Tarragona. Ferré també aposta per fer una aliança amb rutes del vi catalanes. "Com més forts siguem a nivell de Catalunya, més credibilitat tindrem de cara a l'exterior i la gent tindrà més confiança amb els vins catalans", finalitza.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics