Dissabte, 24 de Febrer de 2024

L'impacte de l'última campanya dels 'Bons Reus' és d'1,4 milions

21 d'Abril de 2023, per Marc Busquets Obré
  • Caelles i Pellicer, a la sala de premsa de l'ajuntament, en la presentació de la campanya dels bons

    Reus.cat

Des del 13 de març i fins al 18 d'abril, ha estat en marxa la sisena campanya dels Bons Reus. 71.200 bons per un valor de 400.000 euros (356.000, tot descomptant-hi les despeses corresponents) han estat a disposició de la ciutadania durant poc més d'un mes en 476 establiments d'activitat diversa de la ciutat. Segons la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, l'impacte econòmic total ha ascendit als 1.423.888 euros.

Moda, alimentació i estètica



Dels 71.200 bons, se n'han utilitzat 65.617, el que suposa que 5.583 bons han caducat sense utilitzar. Per àrees, els usuaris dels descomptes els han fet servir al sector de la moda (25,6%), seguit per l'alimentació (20,3%), la restauració (13,1%) i perruqueria i estètica (13%).

Quant a la procedència dels usuaris dels bons, i segones dades facilitades aquest divendres a Reusdigital.cat, dels 50.912 registrats la majoria eren de Reus (un 80,3%), seguit per Cambrils (12%), Tarragona (6,1%) i Salou (4,1%). 

La lectura que se'n fa, des del consistori i des del teixit econòmic, "és molt positiva". "Aquesta és una mesura que ha esdevingut referent, i que ciutats d'arreu també han acabat implantant", ha manifestat.

Exhaurits en 48 hores



En aquesta ocasió, els Bons Reus d'enguany es van exhaurir en menys de 48 hores i només durant les primeres 24 se'n van descarregar 53.404. La darrera edició havia tingut lloc la tardor del 2021 i enguany ha tornar per fer front a "la situació d'inflació econòmica", en paraules de l'alcalde, Carles Pellicer.

Caelles ha apuntat a Reusdigital.cat que "els bons van aparèixer en un moment, en el marc del Pla de reactivicació econòmica per la covid, com a mesura de xoc" per pal·liar els efectes de la crisi sanitària en el comerç. "Amb el temps", ha afegit, "ens hem adonat que poden ser molt útils per a èpoques de l'any en què poden animar el consum" de la ciutadania.

Continuïtat en el temps



D'aquesta manera, els descomptes "tenen sentit" si es plantegen "posem per cas, després de les rebaixes". Tenir els Bons Reus activats tot l'any, ha argumentat, "podria arribar a ser contraproduent si, pel que fos, arribés un moment en què no en tinguéssim. Es podria produir una davalla de vendes". En essència, ha indicat Caelles, el comerç "ha d'aprofitar campanyes com aquesta, però al mateix temps ha de desenvolupar estratègies de digitalització per seguir sent atractiu. I a Reus, per sort, ja fa molt que es treballa en aquesta lí­nia". 

La campanya oferia butlletes amb un valor de 5 euros per gastar als comerços adherits amb un màxim de quatre vals per persona. Cada bo es podia utilitzar en una compra mínima de 15 euros amb una caducitat de 15 dies a partir de la data de la descàrrega. 


Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics