Freshly Cosmetics ja té botiga a Reus, la ciutat que ha vist créixer la firma. Ha estat inaugurada aquest divendres i, per a Miquel Antolín, cofundador i CEO, “és un somni fet realitat”. Ha recordat quan Freshly va iniciar el seu camí a les instal·lacions del Tecnoparc, amb una oficina de 20 m². Ara, amb més d’1,2 milions de clients de 36 països d’arreu del món, des de l’empresa es valora positivament el fet de tornar a casa. La cofundadora i CMO de Freshly, Mireia Trepat, ha explicat que “obrir una botiga aquí, al centre de Reus, és el que fa tirar la vista enrere i recordar tots els moments que han marcat aquests anys i que també són la causa d’això”.
La botiga de Reus ha suposat una inversió d’entre 100.000 i 200.000 euros i generarà, de moment, quatre llocs de treball, tot i que “en funció de l’acceptació es pot anar incrementant l’equip”, ha comentat Antolín. Tot i que l’empresa va néixer basant-se en el comerç electrònic, l’aposta per les tendes físiques buscarà una compensació entre el canal físic i el comerç en línia: “Tu pots descobrir un producte en persona i provar-lo, i després tornar-lo a comprar a través del web”, ha afegit el CEO.
Actualment, pel que fa a les vendes digitals, el 30% de la facturació prové de països internacionals, mentre que el 70% ve del comerç nacional. Itàlia, Portugal i França són els països estrangers amb més volum de negoci, encara que l’objectiu és anar entrant en altres indrets d’arreu del món. El 2019, Freshly va facturar 12 milions d’euros, que van ser 30 el 2020 i 45 el 2021. Enguany, l’empresa es troba en una fase de consolidació. “Esperem créixer entre el 10 i 15%”, ha apuntat Antolín.
Sobre el centre logístic començat a construir l’any 2020 a Gandesa, l’empresa afirma que si bé hi ha hagut certs imprevistos, s’espera inaugurar-lo de cara al mes d’octubre. Té un pressupost de 5 milions d’euros i, en els pròxims quatre anys, es preveu que creï entre 100 i 150 llocs de treball. Freshly també ha indicat que els problemes macroeconòmics, energètics i logístics del panorama actual han afectat però de manera limitada a l’empresa, ja que gran part de les matèries primeres que utilitzen són d’importació europea.
A banda de les pròximes inauguracions ja confirmades, com la de Sevilla o la de Glòries a Barcelona, que serà la segona botiga de Freshly a la capital, Antolín ha avançat que “s’espera poder anunciar algunes botigues més en els pròxims mesos”. En paraules de Trepat, “no es descarta cap localització”. Per al 2023, però, la finalitat és clara: “Continuar amb el pla d’expansió en l’àmbit digital i assolir nous mercats”, ha confirmat la CMO.
Amb una superfície total de 75 m², 30 dels quals destinats a exposició i venda al públic, l’establiment se situa al número 21 del carrer de Monterols. En total, hi haurà gairebé una vuitantena de referències entre productes facials, corporals, capil·lars, maquillatges, productes per a nens i nenes i també per a mascotes.
Inversió i llocs de treball
La botiga de Reus ha suposat una inversió d’entre 100.000 i 200.000 euros i generarà, de moment, quatre llocs de treball, tot i que “en funció de l’acceptació es pot anar incrementant l’equip”, ha comentat Antolín. Tot i que l’empresa va néixer basant-se en el comerç electrònic, l’aposta per les tendes físiques buscarà una compensació entre el canal físic i el comerç en línia: “Tu pots descobrir un producte en persona i provar-lo, i després tornar-lo a comprar a través del web”, ha afegit el CEO.
La botiga és al carrer de Monterols Foto: Joel Medina
Actualment, pel que fa a les vendes digitals, el 30% de la facturació prové de països internacionals, mentre que el 70% ve del comerç nacional. Itàlia, Portugal i França són els països estrangers amb més volum de negoci, encara que l’objectiu és anar entrant en altres indrets d’arreu del món. El 2019, Freshly va facturar 12 milions d’euros, que van ser 30 el 2020 i 45 el 2021. Enguany, l’empresa es troba en una fase de consolidació. “Esperem créixer entre el 10 i 15%”, ha apuntat Antolín.
Els projectes de la companyia
Sobre el centre logístic començat a construir l’any 2020 a Gandesa, l’empresa afirma que si bé hi ha hagut certs imprevistos, s’espera inaugurar-lo de cara al mes d’octubre. Té un pressupost de 5 milions d’euros i, en els pròxims quatre anys, es preveu que creï entre 100 i 150 llocs de treball. Freshly també ha indicat que els problemes macroeconòmics, energètics i logístics del panorama actual han afectat però de manera limitada a l’empresa, ja que gran part de les matèries primeres que utilitzen són d’importació europea.
A banda de la de Reus, l'empresa té altres obertures a l'agenda Foto: Joel Medina
A banda de les pròximes inauguracions ja confirmades, com la de Sevilla o la de Glòries a Barcelona, que serà la segona botiga de Freshly a la capital, Antolín ha avançat que “s’espera poder anunciar algunes botigues més en els pròxims mesos”. En paraules de Trepat, “no es descarta cap localització”. Per al 2023, però, la finalitat és clara: “Continuar amb el pla d’expansió en l’àmbit digital i assolir nous mercats”, ha confirmat la CMO.
Amb una superfície total de 75 m², 30 dels quals destinats a exposició i venda al públic, l’establiment se situa al número 21 del carrer de Monterols. En total, hi haurà gairebé una vuitantena de referències entre productes facials, corporals, capil·lars, maquillatges, productes per a nens i nenes i també per a mascotes.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics