El telèfon d'emergències 112 ha gestionat un total de 19.770 trucades provinents de ciutadans de Reus, entre l'octubre de 2012 i setembre de 2013, període en què ja s'ha posat en marxa la unificació de números -anteriorment els usuaris podien trucar directament als Mossos (088) i als Bombers de la Generalitat (085). Aquesta xifra és un 6% inferior a les 21.073 trucades gestionades entre l'octubre de 2011 i setembre de 2012. El volum assolit significa un 1,46% de totes les ateses a Catalunya en què s'han activat els cossos operatius (1.346.349 activacions).
De les 19.770 trucades, un 36% (7.159) han estat per motius de seguretat i un 27% (5.397), per sol·licitar assistència sanitària. De la resta, destaquen 2.568 trucades per incidències, principalment, soroll de locals i molèsties al veïnat, i altres 2.466, per motius de trànsit. La majoria s'han realitzat a les franges horàries entre les 11 del matí i les 2 del migdia, i entre les 6 de la tarda i les 8 del vespre. Els mesos amb més activitat van ser l'octubre de 2012 (1.845 trucades) i el juliol de 2013 (1.862 trucades).
A partir de l'octubre de 2012, totes les trucades als cossos operatius es desvien automàticament al 112, davant la recomanació donada per Europa de suprimir tots els números per concentrar-los en un de gratuït i universal, que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. Tot i l'esforç de difusió del número únic, encara s'han detectat porteries de vivendes o punts de gran afluència de públic que informen erròniament i inclouen el 061 per a emergències mèdiques (és ara CatSalut Respon), i el 088, per a qüestions policials.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics