Divendres, 13 de Setembre de 2024

El final del pont de l’antiga N-340 a Cambrils, més a prop

La Junta de Govern Local ha aprovat la primera fase de les obres

13 de Maig de 2016, per Isabel Martínez
  • Recreació virtual sobre el terreny de les obres de demolició del pont

    Cedida

  • Cedida

  • Cedida

  • Construcció del pont de la carretera N-340 sobre la riera d'Alforja

    Fons Ortoneda Vernet

Nou pas decisiu perquè el projecte de demolició del pont de l’antiga carretera N-340 al pas per Cambrils sigui una realitat. Després de certs retards i d’acord amb la voluntat pública expressada el passat febrer per l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la Junta de Govern Local de la setmana passada va aprovar la primera fase dels treballs de demolició del pont i la urbanització parcial de l’avinguda Baix Camp.

Amb aquesta decisió s’inicia el procés pel qual les empreses podran presentar-se a les obres de la primera fase, que des del passat any tenen reservada una partida de 612.000 euros als pressupostos municipals. D’aquesta manera es posa en marxa el rellotge administratiu que convertirà l’antic pont en un record del passat de la vila de Cambrils.

Història del pont

Segons l’historiador Josep Bertran, al llibre ‘El franquisme a Cambrils’, el projecte de desviament de la carretera de l’Estat, elaborat pel Ministeri d’Obres Públiques, el 1959, al seu pas per Cambrils, possibilitava dues alternatives de traçat: la primera situava el recorregut per la part nord de la població i l’altra a través de l’aleshores avinguda dels Màrtirs. Finalment, l’Ajuntament de l’època es va acabar inclinant per aquesta segona opció, fet que va comportar a la llarga la necessitat de salvar la riera i, per tant, la construcció del pont que ara es demolirà.

En aquella època, el desviament de la carretera de l’Estat va suposar un seguit d’obres de condicionament com ara l’enderrocament de l’escorxador i el desviament del clavegueram des de l’avinguda dels Màrtirs en direcció al barri de l’Eixample de Cambrils. El 1966 amb motiu de l’entrada en funcionament de la variant de la carretera de l’Estat, amb la conseqüent supressió de la travessia de Cambrils, es va haver d’interessar a la Confederació Hidrogràfica del Pirineu Oriental, per tal que rebaixés la calçada de la carretera al seu pas per la riera d’Alforja per donar-li més profunditat i fer desaparèixer el perill d’inundacions.

En aquest sentit, les fortes pluges del 1969 van provocar grans clots a la carretera en el seu pas per la riera. El pont que ara es demolirà es va construir a finals de la dècada dels seixanta tot i que no hi ha constància documental de la data exacta.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

reusdigital.cat Reus Diari Digital construcció pont riera d'Alforja
reusdigital.cat Reus Diari Digital construcció pont riera d'Alforja
reusdigital.cat Reus Diari Digital construcció pont riera d'Alforja

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges