Divendres, 19 d'Abril de 2024

Els alcaldes estudiaran la legalitat de posar en marxa el Corredor Mediterrani sense desmantellar la via de la costa

Els batlles es plantaran a la delegació del govern espanyol a Barcelona després que no s’hagi atès la seva demanda de reunió

02 de Maig de 2018, per ACN
  • Pla general dels alcaldes de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Salou, Cambrils i Mont-roig del Camp caminant vora la via del tren, amb l'estació de Salou al fons

    ACN

Els alcaldes de Salou, Cambrils, Vinyols i els Arcs, Mont-roig i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant apugen el to contra el govern espanyol davant la manca de concrecions sobre el desmantellament de la via de la costa entre PortAventura i l’Hospitalet de l’Infant, un cop entri en servei el Corredor Mediterrani. Segons han anunciat aquest dimecres des d’un pas a nivell de Salou, els consistoris estudiaran si seria legal iniciar l’activitat a les noves vies sense un pla per enretirar les infraestructures que creuen els municipis, tal com exigeix la declaració d’impacte ambiental del projecte del Corredor Mediterrani.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha avisat que no descarten portar el cas al contenciós o recórrer a la via penal. Els batlles es queixen que encara no s’ha produït la reunió en què se’ls havia de concretar el calendari del desmantellament i sospiten que Foment “no té res” planificat. Per aquest motiu, estan disposats a plantar-se davant la delegació del govern espanyol a Barcelona per forçar una reunió i, si tampoc no obtenen fruits, acudir davant la seu del Ministeri de Foment a Madrid.

'Tenim seriosos dubtes que sigui legal'

Mentrestant, els alcaldes estudiaran si és legal que es posi en marxa el Corredor Mediterrani sense desmantellar la via actual -entre l’Hospitalet de l’Infant i l’estació de PortAventura-. Això, segons han recordat, és el que preveu la declaració d’impacte ambiental del Corredor i una demanda històrica dels municipis, que tenen diversos projectes per reconvertir els espais alliberats en vies verdes o nous espais de creixement urbanístic. 

Granados ha explicat que tenen “seriosos dubtes” que sigui legal mantenir les vies un cop s’activi el Corredor i que creuen que hi ha l’obligació de desmantellar-les un cop quedin en desús. Per això, si els juristes els ho confirmen, estan disposats a interposar un contenciós administratiu contra Foment o a engegar un procediment per la via penal. “Estem decidits a fer tot allò que calgui perquè les vies es desmantellin i els municipis puguin tenir normalitat en la mobilitat”, ha asseverat. 

L’alcalde de Salou ha afirmat que, en cas que Foment no desmantelli les vies un cop entri en servei el Corredor Mediterrani, retiraran les tanques perimetrals i dels passos a nivells existents a dia d’avui, i donaran continuïtat als carrers que ara queden tallats per les vies per retornar la normalitat al municipi. “Si no ho fan ells, ho farem nosaltres”, ha advertit el batlle salouenc. 

Preocupació a pocs mesos de la posada en servei del Corredor

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, s’ha queixat que no tinguin cap mena d’informació malgrat que “sentim a dir que, possiblement, el Corredor entrarà en funcionament cap a l’octubre o al novembre”. Mendoza ha insistit que, més enllà dels temors que les vies quedin en una situació d’abandó quan deixin de passar-hi trens, el que més els preocupa és “la seguretat ciutadana”. 

Per la seva banda, l’alcalde de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia, ha expressat la seva preocupació pels incompliments i la manca de concreció del Ministeri de Foment. “Més enllà dels plans de cada municipi, el fonamental avui és que no tenim projecte ni pressupost i això ens preocupa molt”, ha exposat. 

En la mateixa línia, l’alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, ha subratllat que el desmantellament no és senzill. “No parlem de treure un carrer, sinó molts quilòmetres de vies. És una demanda de fa molts anys, veiem que l’Estat no ha fet el que havia de fer i estem preocupats per la seguretat i què passarà el dia després”, ha expressat. Morancho s’ha mostrat confiat que el ministeri reflexionarà i “es posarà les piles” perquè el compliment de la declaració d’impacte ambiental és “obligat”.  

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Yaizatula  03 de Maig de 2018

Para no tener que gastar

Para no tener que gastar mucho en desmantelamiento, lo mejor es rehabilitar todo el recorrido tapando las vías con asfalto,y convertir el corredor en una ruta para los aficionados al senderismo,o al cicloturismo, colocando semáforos en los cruces de las ciudades que solo funcionaran si los activan los propios usuarios.

Mudjab  03 de Maig de 2018

No queremos tren, el tren fuera

Pues eso. No queriais tren?. Pues deseo concedido: impresentables.
Ahora a coger el autobus dado a la familia de...