La senadora per Tarragona de Junts, Assumpció Castellví, i el senador per Girona del mateix partit, Josep Maria Cervera, han defensat una moció per reclamar al govern central “un impuls” en les obres del corredor mediterrani”. La moció s’ha transaccionat i s’ha aprovat per "àmplia majoria", segons s'ha apuntat en un comunicat des de la formació.
Castellví ha destacat que aquesta infraestructura és “un element estratègic fonamental pel desenvolupament econòmic i empresarial de tota la costa Mediterrània”, a més a més de ser “un promotor de la sostenibilitat i de lluita contra el canvi climàtic”. “Des de Junts demanem al ministre que premi l’accelerador per tal que el Corredor Mediterrani estigui a punt el 2025”, ha afegit.
La senadora ha subratllat la necessitat d’un corredor de mercaderies d’ample europeu per l’interior del Camp de Tarragona perquè “cada any passen 14.460 combois de mercaderies per les poblacions de la costa tarragonina, un 13% perilloses, amb càrregues tòxiques i inflamables”. “La solució és clara: cal alliberar la línia de la costa per a ús exclusiu de passatgers i reduir al màxim la provisionalitat del tercer fil ferroviari”, ha reiterat.
També ha defensat la necessitat d’executar les obres de l’estació intermodal de Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona. Igualment ha posat l’accent en el canvi d’amplada entre Tarragona i Vandellòs, el tercer carril entre Castellbisbal i Vilaseca, i la segona via amb tercer carril de València a Castelló.
La moció s'ha transaccionat i ha comptat amb 156 fots a favor, 103 abstencions i només tres vots en contra.
Castellví ha destacat que aquesta infraestructura és “un element estratègic fonamental pel desenvolupament econòmic i empresarial de tota la costa Mediterrània”, a més a més de ser “un promotor de la sostenibilitat i de lluita contra el canvi climàtic”. “Des de Junts demanem al ministre que premi l’accelerador per tal que el Corredor Mediterrani estigui a punt el 2025”, ha afegit.
La senadora ha subratllat la necessitat d’un corredor de mercaderies d’ample europeu per l’interior del Camp de Tarragona perquè “cada any passen 14.460 combois de mercaderies per les poblacions de la costa tarragonina, un 13% perilloses, amb càrregues tòxiques i inflamables”. “La solució és clara: cal alliberar la línia de la costa per a ús exclusiu de passatgers i reduir al màxim la provisionalitat del tercer fil ferroviari”, ha reiterat.
També ha defensat la necessitat d’executar les obres de l’estació intermodal de Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona. Igualment ha posat l’accent en el canvi d’amplada entre Tarragona i Vandellòs, el tercer carril entre Castellbisbal i Vilaseca, i la segona via amb tercer carril de València a Castelló.
La moció s'ha transaccionat i ha comptat amb 156 fots a favor, 103 abstencions i només tres vots en contra.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics