Durant l’any 2019, la Creu Roja de Tarragona va atendre a tota la demarcació 635 persones amb dificultats per fer front al pagament de les factures relacionades amb els serveis energètics (llum, gas i aigua). En 16 d’aquestes intervencions, s'ha apuntat des de l'entitat, s’han requerit petites rehabilitacions del domicili o canvis d’electrodomèstics. A banda d’aquestes accions puntuals, s'ha subratllat, "oferim a les famílies formació en eficiència energètica". En aquest sentit, s'han atès 124 persones en tallers específics de competències tècniques. Per reforçar aquesta línia d'ajuts, a banda, s'han entregat 126 lots de microeficiència amb bombetes led i regletes "que els permetin optimitzar al màxim l’energia que consumeixen", s'ha exposat aquest dilluns a través d'un comunicat.
Les famílies reben igualment un informe amb les recomanacions relacionades amb la possibilitat de sol·licitat el bonus social, amb canvis de potència contractada o per dur a terme petites rehabilitacions a les seves llars "per tal de fer-les més eficients".
Un 9,1% de la població de l’estat, afectat per la pobresa energètica
Segons les darreres dades de l’Eurostat, l’oficina d’estadística de la Unió Europea publicades aquest passat mes de gener, la pobresa energètica relacionada amb la capacitat de les llars de mantenir una temperatura adequada torna a créixer a l’estat i ja afecta un 9,1% de la població (l’any 2018 va ser el 8%). Aquesta situació "impacta especialment" sobre les persones vulnerables amb les quals s'adreça la Creu Roja. El 50% de les famílies ateses en l’àmbit estatal "han de triar entre pagar les despeses bàsiques i portar una alimentació saludable o escalfar les seves llars", segons el butlletí sobre la vulnerabilitat social número 17 de Cruz roja española (publicat el gener de 2018).
El programa de pobresa energètica de la Creu Roja de Tarragona és adreçat a persones que, per la seva situació de pobresa sobrevinguda, tenen dificultats per fer front al pagament dels serveis bàsics que els permetin un manteniment adequat de la llar. "És per això que els donem suport econòmic per a garantir l’accés als subministraments bàsics d’aigua llum i gas", s'ha conclòs des de l'ens.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics