Dilluns, 12 d'Agost de 2024

La CUP de Tarragona acusa l'Ajuntament d'amagar 'deliberadament' documentació del contracte de la brossa

La formació denuncia que no es pot fiscalitzar l'empresa FCC i la manca de 'voluntat' del govern municipal per garantir la qualitat del servei

31 de Gener de 2019, per Redacció/ACN
  • Estrada, amb diversos militants de la CUP de Tarragona

    Cedida

La CUP de Tarragona ha denunciat aquest dijous que l'Ajuntament amaga "deliberadament" documentació després que rebessin l'auditoria del 2017 sobre el servei de la brossa de la ciutat l'endemà del plenari que va modificar l'addenda del contracte amb Fomento Construcciones Contratas (FCC). Segons els cupaires, l'auditoria indica que no es pot fiscalitzar FCC atès que tant l'empresa auditora com el consistori no té accés als registres comptables, els quals estan integrats als comptes anuals de la concessionària. "Això és gravíssim, any rere any, l'empresa auditoria no pot comprovar si les despeses s'estan destinant a acomplir aquell servei", ha sentenciat la regidora Laia Estrada. Així mateix, la formació critica la negativa de FCC d'incorporar en la recent modificació millores com la planificació anual dels serveis.

Ara, els anticapitalistes resten a l'espera d'una segona auditoria perquè "la primera mostra contradiccions", segons els hi van comunicar el govern municipal en la comissió informativa del desembre passat. Segons sostenen, l'auditoria indica mancances en la prestació d'alguns serveis. A tall d'exemple, les dades de recollida de fracció orgànica no coincideixen en un 26% respecte al que rep la planta de Botarell. A més, pel que fa al seguiment i la inspecció, l'auditoria constata que el 4% dels vehicles no compta amb GPS -quan és obligatori- i que el 13% dels serveis no es registren en el sistema informàtic. Tampoc es recullen canvis o substitucions del servei en els fulls diaris.

Tot i aquestes mancances, pels cupaires el més greu és que l'empresa FCC hagi rebutjat incorporar les recomanacions de l'auditoria i, que per tant, no s'hagin inclòs en l'addenda aprovada aquest dilluns en sessió plenària. Malgrat que, segons expliquen, representants de la concessionària es comprometessin verbalment a incloure-les en la reunió mantinguda amb el govern municipal i l'empresa auditora el passat setembre.

Entre aquestes recomanacions s'assenyala que els serveis s'han de planificar anualment per tal que sigui possible comparar les rutes realitzades amb les planificades. També que s'han de crear alarmes que avisin dels serveis no realitzats i dels contenidors no buidats, així com incorporar GPS en tots els vehicles. A la vegada, l'informe demana que es registri la història de la prestació del servei durant dotze mesos en lloc dels dos registrats en l'actualitat.

Per tot plegat, des de la formació apunten que si s'hagués fet pública tota la documentació abans del ple extraordinari i urgent, els grups municipals haurien canviat el sentit del seu vot en l'aprovació de la modificació de l'addenda. "És el contracte més car a Tarragona, ens costa més de 20 milions d'euros anuals i no es pot fiscalitzar de manera correcta", ha etzibat Estrada.

Davant d'això, la formació afirma que "no hi ha voluntat de garantir un seguiment de la prestació del contracte de la neteja donat el sotmetiment absolut de Ballesteros i el seu equip a la gran concessionària". I és que els cupaires insisteixen que només amb la internacionalització i una gestió directa del servei "es podrà fer front al greu problema de brutícia que pateix la ciutat i al malbaratament de recursos públics".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges