Divendres, 27 de Novembre de 2020

La Diputació finalitza les obres de millora de diferents carreteres de l'Alt Camp i el Priorat

La inversió total és de més de 2 milions d'euros

26 d'Octubre de 2020, per Redacció
  • La carretera TV-3223 de la Torre de Fontaubella

    Cedida

Aquest mes d'octubre el Servei d'Assistència al Territori de la Diputació de Tarragona ha finalitzat les obres de condicionament de les travesseres de les carreteres C-240z i TV-7044 al seu pas per la Riba (Alt Camp) i les millores de seguretat i drenatge a la carretera TV-3223, entre la Torre de Fontaubella i Pradell de la Teixeta (al Priorat). La inversió de la Diputació en aquests treballs és de 2.625.000 euros aproximadament. 

Condicionament de les travesseres de la Riba

A la Riba les obres han servit per millorar el trànsit i garantir la convivència segura de vianants i vehicles. L'actuació ha consistit en la nova construcció i/o remodelació de les voreres per tal de donar-los continuïtat i millorar, d'aquesta manera, l'accessibilitat dels vianants. En tot aquest tram també s'ha renovat el paviment de la calçada, s'han construït dos reductors de velocitat per tal de pacificar el trànsit, s'ha millorat el drenatge i s'ha executat la canalització per al pas de la fibra òptica. La inversió total que ha efectuat la Diputació de Tarragona per a l'execució de les obres ha estat de 675.000 €.

Millores de seguretat i drenatge a la carretera TV-3223

Les obres al Priorat han tingut com a objectiu millorar la seguretat viària amb actuacions puntuals de seguretat i drenatge de la carretera TV-3223, en el tram comprès entre la Torre de Fontaubella fins a gairebé l'entrada pel costat sud de Pradell de la Teixeta.

Aquest tram de carretera tenia una amplada variable d'entre 3,5 i 4 metres que feia pràcticament impossible el pas simultani de dos vehicles en diversos trams. També comptava amb una sèrie de revolts molt tancats i amb poca visibilitat. Amb l'objectiu de millorar la seguretat amb un impacte mínim sobre el paisatge, s'ha executat un eixamplament de la calçada, fins als 5 metres d'amplada, en una longitud total de 4.929 metres. D'altra banda, s'han construït cunetes transitables i s'ha efectuat la millora puntual del traçat en els revolts més perillosos per a la circulació. També s'han dut a terme les obres de canalització per al pas de la fibra òptica al llarg de tot el tram. La inversió total que ha realitzat la Diputació per executar aquestes obres ha estat de 1.950.000 €.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

pep llo  26 d'Octubre de 2020

BICICLETES NO COMPTEN

Una vegada mes, i ara ERC no s ha tingut en compte les bicicletes en unes de les carreteres mes transitades per el col-lectiu ciclista a Catalunya.

No nomes no s ha fet res, al Priorat, ni tampoc a la recent reforma Reus-Parc Samà ni a les altres carreteres d accés a Teixeta, Mussara, sigui des de Tarragona, Reus o Cambrils.

Hi han agut accidents, en els que la diputació inclús ha anat als ometatges; i tot i opmplirse la boca de bones intencions, La Diputació de Tarragona no fa res. Ni es senyaitza verticalment, ni es fan vorals mes amples i rotulats en les remodelacions. Mes, a la sortida de l'Albiol, s han instal-lat postes al voral, amb el consequent risc.