La Direcció General del Patrimoni Cultural de la Generalitat ha emès un informe favorable a la incoació de l’expedient per declarar Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), la locomotora de vapor 020T RS 3 (anomenada Prim), que és una de les primeres locomotores de la línia Salou-Reus, i que es troba exposada a la plaça del Carrilet de la localitat del Tarragonès, juntament amb un vagó, també del segle XIX.
Una línia de 8 quilòmetres i un viatge de 20 minuts
Aquesta màquina, l'any de construcció de la qual és l’any 1886, va ser fabricada per The Falcon Engine Car Works Co. Ltd. (Loughborugh, Anglaterra). La línia Reus-Salou, coneguda com el Carrilet de Reus a Salou, va ser construïda i explotada per la Companyia Reusenca de Tramvies (o Societat del Tramvia Econòmic de Reus a Salou) entre 1887 i 1975.
La línia, de 8,2 quilòmetres, era de via estreta i el trajecte tenia una durada de 20 minuts. El transport de mercaderies es va compatibilitzar amb el transport de viatgers. El Carrilet va ser el primer transport cap a la platja a principis del segle XX i es va popularitzar molt entre aquelles persones que la visitaven quan encara el turisme estranger era incipient.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics