Dimarts, 03 de Desembre de 2024

Una 'app' de la URV permet demanar auxili al 112 a estudiants i professors que no parlen idiomes

Els sistema es basa en l’ús de pictogrames amb les emergències més comunes i un servei de geolocalització

15 d'Abril de 2016, per ACN
  • El director de Telefònica a Catalunya, Kim Faura; el rector de la URV, Josep Anton Ferré; el conseller d'Interior, Jordi Jané, i el director del CAT112, Frederic Adán

    ACN

Els estudiants i professors dels programes internacionals de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que no parlen els idiomes d’atenció del telèfon 112 podran demanar auxili mitjançant una aplicació per a mòbils que ja es difon entre els estudiants que fan estades a Barcelona. L’aplicació ‘112 Accessible’, desenvolupada per Telefònica, es basa en l’ús de pictogrames amb les emergències més comunes -que els usuaris han de prémer en funció de la situació- i en un servei de geolocalització. Les llengües incloses són l’anglès, el rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià. El conseller d’Interior, Jordi Jané, el director de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han rubricat el conveni aquest dijous a la tarda. Està previst que, abans de l’estiu, el sistema s’estengui a la Universitat de Lleida (UdL) i a la Universitat de Girona (UdG), segons el director del CAT112, Frederic Adan.

Mitjançant aquest conveni, Telefònica es compromet a proveir de manera gratuïta a la URV i al CAT112 l’aplicació multilingüe desenvolupada. Per la seva banda, la universitat en facilitarà la distribució gratuïta als membres de la comunitat universitària que visiten la URV en l’àmbit dels programes internacionals, en farà difusió i en promourà l’ús.

Al seu torn, el CAT112 garanteix que tractarà adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió i iniciarà els protocols establerts per donar-hi resposta. De fet, l’organisme, juntament amb Barcelona Centre Universitari BCU, ja difon i distribueix aquesta APP entre els estudiants estrangers que fan estades a Barcelona.

L’aplicació es basa en pictogrames que recullen les principals i més comunes emergències que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. Els pictogrames estan agrupats en tres apartats: policials, de salvaments i extinció d’incendis i sanitàries, que indiquen situacions com agressions, robatoris, accidents de cotxe, incendis, inundacions, maltractaments, convulsions o vòmit. A més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d’emergències.

El rector, Josep Anton Ferré, ha destacat la idoneïtat de l’aplicació, atès que el 35% dels 2.200 doctorands del centre i el 25% d’estudiants de màster del centre són estrangers i de múltiples nacionalitats. Ferré s’ha mostrat convençut que aquesta és una eina que garantirà poder interaccionar amb els alumnes quan més ho necessitin.

Per la seva banda, el conseller d’Interior, Jordi Jané, ha opinat que l’aplicació posa de relleu que la tecnologia ajuda a millorar la vida de les persones. “I aquesta ‘app’ ho fa precisament quan més ho necessitem, és a dir quan tenim una emergència", ha subratllat. El conseller també ha explicat que aquesta iniciativa es farà extensiva a altres àmbits, com ara les víctimes de violència de gènere.

Amb aquesta aplicació, el CAT112 va obrir fa anys un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els estrangers sense la limitació de l’idioma. Les llengües que inclou aquesta versió són l’anglès, el rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià, però l’aplicació està preparada per a incorporar nous idiomes en el futur.

Cal tenir en compte que el canal principal de comunicació i el més àgil per alertar d’una emergència és la trucada de veu, per la qual cosa l’ús d’aquesta aplicació ha de realitzar-se únicament en cas que la trucada no sigui viable. El CAT112 atén les trucades de veu en català, castellà, anglès, francès i alemany.

A banda d’aquesta APP, el CAT112 disposa d’una versió per a persones sordes i laringectomitzades que necessiten contactar amb el 112 però no poden parlar amb l’operador del telèfon d’emergències que atén les trucades. A més, el CAT112 compta amb l’APP My112, gratuïta i d’ús universal, que permet geolocalitzar la trucada de forma automàtica si hi ha cobertura de dades.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics