Dimarts, 21 de Maig de 2024

El turisme de Salou manté un elevat caràcter familiar i una fidelització del 75%

L'estada mitjana dels turistes frega les 14 nits pel gran nombre de segones residències

30 d'Abril de 2012, per ACN
  • Imatge d'arxiu del passeig de Jaume I de Salou

     

Malgrat tot, les estades d'una setmana segueixen sent les més freqüents (22,8%). Entre els motius que donen els turistes per explicar la seva estada a Salou destaquen el fet que sigui una destinació ideal per a les vacances (24,8%), per les seves platges (20%) i per ser la segona residència del visitant (13,8%). D'altra banda, com a principals activitats més realitzades pels visitants destaquen el fet de passejar (85,5%), relaxar-se i descansar (76,3%) i anar a la platja (73,9%).

===Coneixement de la destinació i allotjament===

Un altre aspecte que es recull a l'estudi és el coneixement de la destinació del turista. El 47,7% dels turistes que s'allotgen per primer cop a la zona han conegut la destinació principalment per recomanacions d'amics i familiars. Les agències de viatges són un altre mitjà de coneixement de la destinació per al 22,8% dels turistes, mentre que un 22,6% més afirmen que coneixien la zona des de sempre.

Els hotels són l'establiment escollit pels turistes que visiten la zona, amb un 56,6%. Els segueixen les segones residències i cases de familiars i amics, amb un 20,8%. En tercer lloc se situen els apartaments de lloguer, que han suposat el 17,5% dels turistes enquestats durant el 2011. En el cas dels càmpings, un 4% de turistes s'allotgen a aquests establiments.

===Lloc de procedència del turisme===

Els mercats amb més pes han estat, en primer lloc, els de la resta de l'Estat (49,1% ) i el mercat estranger (34%), i en tercer lloc en ordre de freqüència amb un 16,9% el mercat català. Entre els turistes del mercat català que van visitar la zona durant l'any 2011, un 11,6% eren barcelonins. El conjunt de turistes lleidatans són els més abundants després dels barcelonins i representen un 4%.

El mercat aragonès ha estat el més present durant aquests dos últims anys a la zona i ha suposat un 12,7% de la demanda turística aquest 2011. El segueixen el mercat basc i de Madrid, amb un 8,0% i un 5,3% dels turistes que han visitat Salou el 2011, respectivament. El mercat francès i britànic segueix sent el principal mercats emissor de turistes estrangers amb un 11,8% i un 7,3% de freqüència, respectivament. Els mercats estrangers que han experimentat un augment durant l'any 2011 respecte a l'any anterior són molt especialment Rússia, i també Portugal i Irlanda, en menor mesura.

===L'auge del mercat rus===

El nombre de turistes russos va créixer l'any passat a Salou, passant del 2,5% de l'any 2010 a un 3,1%. Com a tret característic, es manté que gairebé la meitat de turistes russos pertanyen a la classe social mitjana-alta i un de cada quatre turistes russos és de classe alta. Es tracta d'un turisme marcadament familiar, ja que el 51% són famílies amb nens. L'any 2010, dos de cada tres turistes russos que passaven les vacances a Salou ho feien per primera vegada. L'any passat aquesta proporció va créixer fins el 85%.

===Les facilitats per als vianants, el més valorat pels visitants===

El grau de satisfacció general, per terme, mig, que van manifestar els turistes enquestats va ser d'un 4,5 sobre una escala de 5, la mateixa valoració que l'any 2010. Les facilitats per als vianants reben la puntuació més alta (4,6), mentre que la relació qualitat/preu i la neteja de les àrees públiques, la més baixa (4,1). En una escala que va de l'1 al 5 -sent el 5 un excel·lent- la valoració mitjana que han realitzat els turistes sobre la restauració del municipi de Salou és d'un 4.

L'estudi de la demanda es va dur a terme entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2011 amb un total de 1.201 enquestes.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges