Dijous, 25 d'Abril de 2024

Adif inicia els tràmits per licitar la redacció del projecte constructiu del baixador de Bellisens

Ho apunta el diputat socialista al Congrés Joan Ruiz, després d'una reunió de la Comissió de Foment

11 de Març de 2021, per Redacció
  • El baixador de Bellisens captaria 1.443 viatgers diaris, segons l'estudi de demanda

    Reusdigital.cat

Adif ja ha iniciat els tràmits per licitar la redacció del projecte constructiu de l'estació de Bellisens de Reus. Ho ha anunciat aquest dijous el diputat del PSC al Congrés per Tarragona i membre de la Comissió de Foment, Joan Ruiz, després de la reunió d'aquesta última. Ruiz ha explicat que amb aquesta mesura el baixador rep “un impuls definitiu” ja que ha entrat a formar part de la planificació ferroviària del ministeri.

En aquest sentit, "he recordat que Foment ja ha dut a terme un estudi de la demanda i d’anàlisi de la potencialitat del nou baixador i un anàlisis funcional que se centra en la viabilitat tècnica de la nova estació", ha indicat el socialista. “Com a resultat d’aquests treballs es planteja que el nou baixador estarà ubicat a la intersecció de l’avinguda de Josep Pla i el carrer de Manuel de Pedrolo, donant servei a una zona en la que existeixen equipaments tan importants com firaReus, el complex del Tecnoparc, l’Hospital Sant Joan o diverses facultats de la Universitat Rovira i Virgili”, ha afegit.

Fonts del partit han volgut remarcar que el nou baixador donarà servei directament als 28.731 habitants que hi ha en el seu radi més immediat de 1.500 metres en relació a l’estació, segons l’estudi del ministeri. Així, segons l’estudi de la demanda apunta que “la nova estació captaria 1.443 viatgers diaris, dels quals la meitat correspondrien a una captació modal del vehicle privat, un 20% de captació del bus i un 30% de transferència directa de l’estació actual.”

Ruiz ha afegit que “la projecció del baixador a 30 anys donaria com a resultat un increment del 146% arribant a 3.507 viatgers diaris a mig termini.” Tot plegat "repercutirà positivament sobre l’impacte socioeconòmic i mediambiental de la zona afectada", s'ha subratllat des del PSC.

Respecte al projecte constructiu, es planteja un baixador de dues andanes de 210 metres de longitud per cinc metres d’amplada, per tant, compliria amb la normativa estatal i europea de mobilitat. A banda, s'ha indicat que no existeixen impactes operatius rellevants. “La construcció del baixador no requereix la redacció d’un estudi informatiu, pel que la seva execució seria més senzilla. Estem convençuts que aquesta nova estació serà beneficiosa per a tothom”, ha conclòs Ruiz. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

bavi  11 de Març de 2021

I un aparcament per a l'estació de Passeig Mata?

Suposo que per aquesta estació també hi haurà una previsió de places d’aparcament. I si és així, per que no es proposa fer un aparcament per l’estació actual, l’estació “nord”? Damunt de l’estació actual hi ha una superficie immensa, que em sembla que és d’ADIF; i a més que ja hi ha una zona, tocant al barri Gaudí i al pont que passa per sota, que ja es va habilitar com aparcament fa uns anys, però suposo que va tenir poca demanda perque després hi ha una bona distància per anar caminant cap al centre de Reus. Per que no es pot mirar de fer un pas que connecti aquest aparcament amb l’estació, un pas soterrani ( ja entenc que valdrà uns diners) per exemple; o lligar-ho una mica amb la remodelació del Passeig de la Boca de la Mina. A veure, equip de govern municipal, i PSC (per tenir contacte amb ADIF) per que no ho estudieu?