Divendres, 23 d'Abril de 2021

El 87% de persones que s'adrecen al PAE tenen 'mal contractada' l'energia

Benestar Social engega una campanya perquè les famílies optimitzin les factures de llum, aigua i gas

17 de Desembre de 2019, per Alba Cartanyà
  • La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, durant la roda de premsa

    Alba Cartanyà

La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus posa en marxa una campanya informativa perquè les famílies puguin millorar la contractació dels serveis energètics i "per conscienciar a la ciutadania sobre la importància de l'estalvi". Segons dades del consistori, un 87% de persones que accedeixen al Punt d'assessorament energètic (PAE) tenen "mal contractada" l'energia. Per això, s'han fet 1.000 díptics i 500 imants que contenen recomanacions i consells.

Recomanacions per canviar la tarifa o la potència

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha animat tothom a "comprovar si té ben contractada l'energia". Sobretot, ha indicat, la campanya està adreçada a "la franja de població que li costa arribar a final de mes i que no coneix que existeix aquest servei". De les 628 persones ateses al PAE, només 80 tenien l'energia ben contractada. Les altres, que representen un 87%, han rebut recomanacions, la majoria, de canvi de tarifa o de potència.

Una altra problemàtica que detecten des dels Serveis Socials és que moltes famílies no demanen el Bo social, que pot suposar la rebaixa de fins al 25% o del 40% de la factura. A banda, es fa una crida que aquelles famílies que tenen concedit el Bo tèrmic però que no l'han cobrat perquè no tenen domiciliada la factura de la llum, es posin en contacte amb la delegació del govern de Tarragona.

'Consum conscient'

Des de la regidoria s'han fet auditories a domicilis, tallers d'estalvi energètic per al personal de Benestar Social, el projecte A-porta i també es posen a l'abast diferents ajuts i recursos per a les famílies vulnerables. Com a línia de futur, la regidora Vilella ha apuntat que s'ampliarà l'actual Taula Energètica de Tarragona i Reus per tal de "tenir més incidència i més poder de negociació".

Vilella espera que la informació arribi a tota la ciutadania i ha assegurat: "Preferim estar col·lapsats i haver d'ampliar el servei, que saber que tenim ciutadans pagant de més". També ha remarcat que, es pugui arribar a final de mes o no, és important "consumir conscientment". Per fer visible la campanya, la regidora ha avançat que es faran algunes accions més, com col·locar un cartell informatiu a la plaça de Prim.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics