El Consell Educatiu de Ciutat a Reus, que és l’òrgan de participació ciutadana i un espai de trobada regular entre la ciutadania, entitats i l'Ajuntament per debatre i recollir de forma continuada les opinions i les propostes sobre les actuacions municipals en matèria educativa, fa públic el seu posicionament en relació a l’ús dels mòbils en la infància i l’adolescència.
La regulació és necessària
El Consell destaca com a positiva la regulació de l’ús dels mòbils per part del Departament d’Educació en els centres educatius. Tanmateix, es creu necessària que la regulació en l’etapa de l'educació secundària (ESO) sigui més concreta i no sigui a discreció dels centres educatius per excepcionalitats.
Malgrat això, es creu que s’ha d’ampliar l’àmbit de la regulació de l’ús dels mòbils, fugint de la mirada restrictiva dels centres escolars. És un problema social i de salut que va més enllà dels centres educatius.
Des de l'òrgan es considera que caldria reforçar socialment i empoderar a les famílies perquè la regulació de l’ús dels mòbils per a joves menors de 16 anys sigui un comportament estès. També es posa de manifest que cal garantir una cultura digital, el coneixement tecnològic ha de ser present en l’educació. Pot oferir-se des de diferents dispositius digitals, i amb una regulació de l’ús.
El Consell Educatiu de Ciutat apunta que es fa necessària una campanya de sensibilització i conscienciació des de les administracions públiques, amb una visió educativa i posant èmfasi en la salut i proposa incloure algun distintiu per espais lliures de mòbils. A més, els agradaria que s'apostés per l'escolta del posicionament dels joves.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics