Dilluns, 12 d'Agost de 2024

Conclou la redacció del Pla Específic de la Bicicleta a Reus

La proposta ha de ser validada per la comissió d'Urbanisme de l'Ajuntament i, posteriorment, presentada de forma pública

12 de Febrer de 2018, per Josep Gallofré
  • Diversos ciclistes en una activitat celebrada a Reus

    Reusdigital.cat

El dijous, 1 de febrer, va tenir lloc la darrera comissió per tal de redactar el Pla Específic de la Bicicleta a Reus. Aquest, formada per membres de tots els grups polítics, tècnics de l'empresa que ha portat a terme la proposta i l'entitat Bicicamp, ara ha d'aprovar-se en la comissió d'Urbanisme del consistori i, posteriorment, presentar-lo en societat.

El Pla Específic de la Bicicleta a la ciutat pretén determinar les línies generals que l'espai de bicicletes ha d'ocupar a la ciutat i els tipus d'actuacions que s'han de portar a terme. El pla preveu diverses millores que s'han de realitzar en 6 i 24 mesos o un període més llarg de temps. Així mateix, un altre dels objectius principals és ampliar els carrers i espais perquè la bicicleta tingui cabuda. En aquest sentit, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Reus, Marc Arza, ha assegurat que el pla "segurament s'aprovarà tal com està ara" i que està creat perquè "Reus ha de ser un municipi on la gent es mogui a peu o en bicicleta" i, de forma progressiva, "que els cotxes perdin espai i els ciutadans el guanyin".

Per ara, hi ha dues actuacions previstes com a prioritàries. El passat mes de desembre el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publicava tres projectes relacionats amb la mobilitat en bicicleta. El primer seria la connexió del passeig Sunyer amb l'estació de trens i el segon planteja enllaçar l'estació d'autobusos amb el parc del Mas Iglésias. A més llarg termini es plantejarien millores entre els passejos de Prim i Sunyer, i el tomb de ravals. "És evident que mentre confeccionàvem el pla hem fet feina", comenta Marc Arza, el qual afegeix que el fet que hagin sortit al DOGC no vol dir que "estiguin a punt de fer-se". Tot i això, si ja estan anunciades, és més senzill executar les obres "perquè ja hem avançat feina". El pla també ha posat de manifest com construir les rotondes per tal que siguin un espai compartit entre els vehicles motoritzats i les bicicletes.

L'entitat reusenca Bicicamp, que vetlla per l'ús de la bicicleta a la ciutat, ha format part de la comissió per la redacció del Pla Específic de la Bicicleta. La seva presidenta, Ester Àvila, ha manifestat a Reusdigital.cat que una de les tasques a portar a terme "és vigilar que el procés no s'aturi", tot i que és la regidoria d'Urbanisme, els tècnics i l'empresa contractada els encarregats de fer les obres. "Toca estar atents i que es compleixin els terminis", diu Àvila.

Tot i això, es mostren satisfets "a grans trets" amb el projecte, ja que "comencem a parlar i pensar amb la bicicleta quan es dissenyen infraestructures a la ciutat", comenta Ester Àvila.

La millor actuació per a l'avinguda de Falset

La instal·lació d'un tram a l'avinguda de Falset únicament per a l'ús de la bicicleta va generar polèmica des del principi. Ara, després de diverses millores, la regidoria d'Urbanisme ha pogut resoldre, en part, el problema. Malgrat tot, des de Bicicamp creuen que cal cercar "la millor actuació en els dos trams on finalitza el carril", d'entrada i sortida a la ciutat. En aquest sentit, argumenten que a la rotonda d'accés a l'Institut Pere Mata, el carril finalitza de cop i s'uneix a la carretera, mentre que a la zona de la plaça de l'Univers "és impossible accedir a la ronda i has de pujar damunt de la vorera".

Ester Àvila creu que "no està gens malament" intentar buscar altres opcions com la de l'avinguda de Falset, però que cal "donar dos tombs més a la idea per trobar la fórmula perfecta".

La problemàtica a la carretera de Cambrils

La construcció de la vorera des del Santuari de Misericòrdia amb la urbanització de Blancafort no ha estat exempta de polèmica. Entre les queixes, els veïns demanen un carril bici com el ja existent fins a la unió amb la T-11. Ester Àvila creu que aquesta actuació és un "pas imprescindible" per la urbanització, ja que permetria accedir a vies de baixa densitat com camins i no passar per la carretera de Cambrils, "una via molt perillosa per als ciclistes".

Davant d'aquesta situació, Àvila no "entén que es faci marxa enrere en el projecte" i demana el compromís de la Generalitat per promoure "espais per la bicicleta en les vies interurbanes". La presidenta de Bicicamp critica que la demarcació de Tarragona "estigui a la cua pel que fa a infraestructures relacionades amb la bicicleta" i considera que "caldria defensar-les més".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges