La Fira Centre Comercial ja és una realitat. L’equipament, impulsat per Metrovacesa, s'ha inaugurat aquest dijous al vespre amb un acte que ha comptat amb la presència de diversos representants de l’Ajuntament de la ciutat i de l’empresa promotora de l’espai. El director general de Comerç de la Generalitat, Josep Maria Recasens, també hi ha assistit, tot i que s'ha trobat a faltar la presència d’altres alts càrrecs de la Generalitat. Al seu costat hi eren l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el conseller delegat de Metrovacesa, Carlos García León.
'Més que anar a comprar'
Les autoritats han estat convidades a fer un recorregut per les instal·lacions de La Fira, que s’obre aquest divendres al públic, però els periodistes no han pogut fer fotografies de l'interior dels locals. Posteriorment hi ha hagut diversos parlaments en una cerimònia conduïda per l’actriu reusenca Aida Folch, qui ha tingut alguna petita confusió. L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha recordat els moments crítics del projecte però s'ha felicitat per haver desencallat el conflicte amb Metrovacesa. “Hi va haver moments que tot sembla perdut, però tant l'ajuntament com Metrovacesa hem cregut sempre en el potencial comercial de Reus”, ha dit.
El batlle ha destacat que La Fira “no és competència de les botigues de Reus sinó dels espais comercials d’altres ciutats” i ha explicat que “visitar La Fira oferirà una experiència més enllà d’anar a comprar”. Per la seva part, el delegat de Metrovacesa, Carlos García León, ha assegurat que La Fira “reforçarà Reus com a punt d’atracció turística” i ha celebrat que la capital del Baix Camp ja tingui “el centre comercial que es mereix“. Tanmateix, ha dit que l'espai és un "carrer comercial" més que no ha vingut a acabar amb el petit comerç.
"Seguin i gaudeixin, com si estiguin a casa seva", ha assegurat el conseller delegat de Metrovacesa, qui espera que la gent es faci seu aquest espai i que el centre sigui un "dinamitzador cultural de la ciutat". García León ha destacat les característiques de l'edifici, "vanguardista i eficient". No obstant, l'estructura de les parts comunes és impersonal i funcional, amb un terra gris que deixa protagonisme al disseny que puguin implantar les 65 marques que obren portes al públic aquest divendres. En total, Metrovacesa calcula que al centre comercial hi treballaran més de 700 persones.
La vetllada s'ha acabat amb l’acte central de la inauguració, amb Pellicer, García León i Recasens posant les mans sobre una bola de vidre verda, que ha donat pas a aplaudiments, llums de color, música i un audiovisual emotiu, sota el lema "molt més que anar de compres". A partir de llavors, còctel per als centenars de convidats i un festa amb concerts.
Un gegant comercial
Setmanes enrere, García León, va anunciar que la Fira Centre Comercial, obriria amb el 95% de l’espai comercial ocupat. Així, a la planta baixa s’hi ha instal·lat un supermercat d’alimentació Aldi, el primer de la marca que s’obre en un espai d’aquest tipus, així com un segon supermercat, Veritas, de menjar ecològic. La planta es completa amb la botiga de joguines Drim, les sabateries Querol i La Mallorquina, les botigues dormity.com, Soloptical, Festina i Imoon, Mayoral i Enzo, i els establiments de moda Mango, Marlo’s i H&M, entre d’altres.
La planta a nivell de carrer està reservada pràcticament per a la moda, amb el segon pis per H&M i Zara, Oysho, Mango, Zara Home, Massimo Dutti, Cortefiel, U-Casas, Botticelli, Women’s Secret, Solvision i Beauty. Pel que fa a la primera, els espais més grans són per a Bershka, Zara i Pull&Bear. Per últim, a la segona planta, on encara hi ha buits per omplir, s’hi troba Ozone Bowling i diversos locals de restauració. Metrovacesa ha assegurat que negocien amb altres operadors per incorporar nous restaurants.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics