La licitació de les obres de reordenació de l'espai públic i de l'accés principal del Mercat Central s'obrirà aquest mes de març. El projecte per desenvolupar un nou espai destinat a la venda i la degustació finalitzarà la transformació comercial de l'equipament, que ha tirat endavant la modernització de les parades, l'ampliació horària i les zones de degustació.
El nou espai comptarà amb dues zones diferenciades: una d’interior amb una superfície de 440 m2, on abans hi havia un autoservei que va tancar fa poc més de tres anys, i una d’exterior, de 450 m2 més, que es crearà a partir de la reforma de l’accés i la creació d’una plaça elevada. L'estructura de la façana es mantindrà, però els treballs potenciaran l'accés de vianants pel carrer de Sant Joan.
Els treballs tenen un pressupost d'1,28 milions d'euros
Les obres es licitaran en dos lots amb un pressupost global d'1,28 milions d'euros. D'una banda, hi haurà la reforma del Mercat Central amb la creació de la plaça elevada i l'adaptació dels accessos, amb un cost de 956.402 euros. Aquesta reforma inclourà la demolició de l'espai on hi havia un supermercat, la construcció de nous serveis, l'obertura de la façana principal i la demolició de les escales i rampes actuals amb la posterior construcció nova.
D'altra banda, amb un cost de 602.902 euros, es tirarà endavant el projecte de millora de l'eficiència energètica del sistema de climatització. Els terminis de les obres seran de 5 i 6 mesos, respectivament, un cop estiguin licitades amb l'objectiu de poder obrir els nous accessos a finals del 2023.
Es vol crear oferta complementària per impulsar el Mercat
El nou projecte preveu dotar l’entrada del carrer de Sant Joan amb escales i una gran rampa per a una major accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda. El projecte incorpora l’ús de terrassa exterior a la nova plaça elevada, un ús que afavorirà el funcionament del mercat en un horari més ampli que en l’actualitat com a mesura per impulsar comercialment no només el Mercat Central sinó també la seva àrea d’influència.
Aquest projecte cerca transformar l'espai disponible i en desús en una oferta complementària, un espai obert a l'exterior i integrat a l'entorn es converteixi en una porta dentrada de nous clients a un consum local i més sostenible. Aquestes accions suposen una segona fase de la reactivació i transformació integral del Mercat Central iniciada el 2020 amb les reformes interiors: l’enderroc de vuit parades buides, la modernització i ampliació de les parades, l’ampliació horària i la creació de dues zones de degustació i d’ús comú.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics