Dijous, 25 d'Abril de 2024

L'Agència Reus Promoció censarà els locals comercials buits de la ciutat

L'objectiu és poder establir unes polítiques de dinamització dels espais, de la mà de les immobiliàries

22 de Juliol de 2016, per Enrique Canovaca
  • Local tancat al raval de Jesús

    Marc Busquets

Conèixer a fons la dinàmica comercial de Reus. Aquest és l'objectiu del treball de camp que l'Agència Reus Promoció ha tot just iniciat per instaurar unes polítiques d'activació de la mà del sector privat, ja sigui les entitats comercials o les immobiliàries. El govern reusenc dóna aquest pas després de percebre l'evolució canviant del comerç, tant al centre com a la periferia, un fet que ha provocat l'existència de nombrosos locals buits en algunes zones, com el carrer de Llovera o el raval de Jesús. Precisament, Reusdigital.cat recollia, aquest dijous, les opinions de botiguers i del sector immobiliari sobre l'impacte que ha tingut la marxa del Zara a La Fira Centre Comercial, d'un local que encara a hores d'ara està buit.

"A hores d'ara no tenim accions concretes de dinamització per a la zona del Zara, tot i que sí es fan campanyes per tot el centre i no vol dir que en un futur sí que en poguem desenvolupar", ha assegurat la regidora de Comerç, Montserrat Caelles. No obstant, les dificultats comercials d'aquest espai, que ara no compta amb una locomotara com la botiga d'Inditex, "ens ha fet reflexionar" i "ja estem treballant en un estudi per saber què ha suposat la seva marxa i conèixer els locals buits i el moviment que hi ha a tota la ciutat".

La regidora indica a Reusdigital.cat que aquesta feina "es fa de la mà del sector privat, en aquest cas les immobiliàries, per tal de poder establir en un futur proper unes polítiques d'activació". L'objectiu de l'Agència Reus Promoció és conèixer les especificitats de cada carrer o espai i incidir en les problemàtiques que hi puguin haver, així com captar nous operadors.

La gerent de l'Agència Reus Promoció, Marta Vilalta, manifesta que "estem fem un treball de camp que ens comportarà certs esforços de temps i persones" i que l'estudi no només se centrarà al nucli de la ciutat, sinó també analitzarà la situació dels barris. "La feina de comercialització dels espais és de les immobiliàries, però nosaltres hem d'extreure informació per tenir un mapa de la situació i coordinar-nos correctament", afirma Vilalta.

Caelles espera tenir totes les dades abans d'acabar el 2016, per així aprovar, conjuntament amb les entitats comercials, les mesures de reactivació econòmica i fixar els objectius d'ocupabilitat. "A vegades ens movem molt per percepcions i necessitem mesurar les coses d'una manera fiable, per tal que les decisions siguin fiables", remarca la regidoria, qui creu que els darrers temps, amb l'arribada de la Fira Centre Comercial, hi han hagut canvis en la dinàmica de la ciutat, posant com a exemple els carrers de Prat de la Riba o de Sant Joan.

'Que arribi una cadena és atractiu però també una altra tipologia de comerç'

D'altra banda, l'Agència Reus Promoció vol establir una coordinació fluïda amb el sector privat per tal de "facilitar al màxim" la possible arribada d'un nou operador comercial a la ciutat. Preguntada sobre les seves preferències per ocupar l'antic local del Zara, propietat d'Amancio Ortega, Caelles assegura que "seria una bona notícia" que arribés una cadena que arrossegui clients per a la resta d'establiments, però subratlla que "també pot ser atractiu algun altre tipus de comerç".

"No em centraria en qui ha de venir, sinó que qui realment vingui, sigui un pol d'atracció", continua Caelles, qui creu que no només un Zara, un Primark, un Massimo Dutti o un Mango serveixen per atraure possibles clients a la resta d'establiments. La regidora reconeix que l'obertura de la Fira Centre Comercial i la marxa de Zara ha tingut un impacte "lògic", subratlla que el moviment del sector privat "no està en les nostres mants" i assegura que "el que podem fer nosaltres és aprofitar totes les oportunitats que ens doni aquest moviment, facilitant-los l'arribada i una bona convivència".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

pep  24 de Juliol de 2016

falta visio

Nonomés es el problema de martxa de zara, si no que junt amb ell han martxat d altres, i aquestos lloguers han passat de mans de propietaris de reus a metrovacesa.
En resum, la ciutat i els propietaris s empobreixen ja que aquest diners dels lloguers no es queden a Reus.
Si l ajuntament hagues peatonalitzar la Raval fa temsps, avui Zara encara hi seria.
Pellicer ha fet e impossible per arrancar La Fira C.C. i ara es queixa que hi han locals buits al cente.
Increible !!!!
Donç que esperi, ja que en pocs anys serem el suburbi de Tarragona,

Pedro  24 de Juliol de 2016

hemos esperado demasiado

hemos esperado mas de un año en darnos cuenta del mal que nos hace el nuevo centro comercial, antes de su construcción ya se estaba criticando la política comercial que hacia nuestro ayuntamiento y ya se ha visto la cantidad de locales vacíos que hay en todo reus, se trata de pequeños negocios que han cerrado puertas, dejando un montón de deudas de por el medio, y vaciando el comercio local, han tenido que pasar mas de un año para poner en marcha una agencia de pormocion ( Reus pormocion ) con todo un equipo encabezado por una gerente y digo yo es que este trabajo no lo podría soportar la regidora de comers , para que sirve este departamento que tiene que mandar hacer un recuento de los locales que hay vacíos en reus, vamos es de risa, que malos son los politicos