Conèixer a fons la dinàmica comercial de Reus. Aquest és l'objectiu del treball de camp que l'Agència Reus Promoció ha tot just iniciat per instaurar unes polítiques d'activació de la mà del sector privat, ja sigui les entitats comercials o les immobiliàries. El govern reusenc dóna aquest pas després de percebre l'evolució canviant del comerç, tant al centre com a la periferia, un fet que ha provocat l'existència de nombrosos locals buits en algunes zones, com el carrer de Llovera o el raval de Jesús. Precisament, Reusdigital.cat recollia, aquest dijous, les opinions de botiguers i del sector immobiliari sobre l'impacte que ha tingut la marxa del Zara a La Fira Centre Comercial, d'un local que encara a hores d'ara està buit.
"A hores d'ara no tenim accions concretes de dinamització per a la zona del Zara, tot i que sí es fan campanyes per tot el centre i no vol dir que en un futur sí que en poguem desenvolupar", ha assegurat la regidora de Comerç, Montserrat Caelles. No obstant, les dificultats comercials d'aquest espai, que ara no compta amb una locomotara com la botiga d'Inditex, "ens ha fet reflexionar" i "ja estem treballant en un estudi per saber què ha suposat la seva marxa i conèixer els locals buits i el moviment que hi ha a tota la ciutat".
La regidora indica a Reusdigital.cat que aquesta feina "es fa de la mà del sector privat, en aquest cas les immobiliàries, per tal de poder establir en un futur proper unes polítiques d'activació". L'objectiu de l'Agència Reus Promoció és conèixer les especificitats de cada carrer o espai i incidir en les problemàtiques que hi puguin haver, així com captar nous operadors.
La gerent de l'Agència Reus Promoció, Marta Vilalta, manifesta que "estem fem un treball de camp que ens comportarà certs esforços de temps i persones" i que l'estudi no només se centrarà al nucli de la ciutat, sinó també analitzarà la situació dels barris. "La feina de comercialització dels espais és de les immobiliàries, però nosaltres hem d'extreure informació per tenir un mapa de la situació i coordinar-nos correctament", afirma Vilalta.
Caelles espera tenir totes les dades abans d'acabar el 2016, per així aprovar, conjuntament amb les entitats comercials, les mesures de reactivació econòmica i fixar els objectius d'ocupabilitat. "A vegades ens movem molt per percepcions i necessitem mesurar les coses d'una manera fiable, per tal que les decisions siguin fiables", remarca la regidoria, qui creu que els darrers temps, amb l'arribada de la Fira Centre Comercial, hi han hagut canvis en la dinàmica de la ciutat, posant com a exemple els carrers de Prat de la Riba o de Sant Joan.
'Que arribi una cadena és atractiu però també una altra tipologia de comerç'
D'altra banda, l'Agència Reus Promoció vol establir una coordinació fluïda amb el sector privat per tal de "facilitar al màxim" la possible arribada d'un nou operador comercial a la ciutat. Preguntada sobre les seves preferències per ocupar l'antic local del Zara, propietat d'Amancio Ortega, Caelles assegura que "seria una bona notícia" que arribés una cadena que arrossegui clients per a la resta d'establiments, però subratlla que "també pot ser atractiu algun altre tipus de comerç".
"No em centraria en qui ha de venir, sinó que qui realment vingui, sigui un pol d'atracció", continua Caelles, qui creu que no només un Zara, un Primark, un Massimo Dutti o un Mango serveixen per atraure possibles clients a la resta d'establiments. La regidora reconeix que l'obertura de la Fira Centre Comercial i la marxa de Zara ha tingut un impacte "lògic", subratlla que el moviment del sector privat "no està en les nostres mants" i assegura que "el que podem fer nosaltres és aprofitar totes les oportunitats que ens doni aquest moviment, facilitant-los l'arribada i una bona convivència".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics