L'Ajuntament de Reus celebrarà aquest proper divendres la primera sessió telemàtica del ple de la corporació, com a part del paquet de mesures que la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals ha implementat a través del Servei de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions "per garantir el funcionament de l'administració amb la màxima normalitat possible durant l'actual situació d'emergència sanitària i l'obligat confinament del personal i dels regidors", segons s'ha manifestat aquest dimecres a la tarda amb un comunicat.
La posada en funcionament d'aquest paquet de mesures "ha accelerat l'execució del projecte d'administració electrònica, en el marc del Pla de modernització de l'Ajuntament de Reus", s'ha precisat.
Ple telemàtic
La celebració del ple telemàtic significarà la posada en funcionament de diverses eines que han de garantir el debat entre els grups municipals i la votació dels diferents punts de l’ordre del dia. Cadascun dels regidors podrà seguir el desenvolupament del debat, consultar la documentació de cadascun dels punts, intervenir durant la sessió segons el que preveu el Reglament Orgànic Municipal (ROM) i votar les propostes d’acord. En concret, per a aquest ple s’utilitzarà una eina de videoconferència que permet connexions amb un gran nombre de persones de manera estable; i una eina de gestió d’òrgans col·legiats que inclou un repositori documental amb l’ordre del dia i la documentació de cadascun dels seus punts, i que compta amb un mòdul de votacions telemàtiques.
D’acord amb allò que preveu el ROM i tal com es fa habitualment, la sessió del ple serà pública. La ciutadania en podrà seguir el desenvolupament a través del web municipal www.reus.cat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics