Dimarts, 20 d'Agost de 2024

L'Ajuntament de Reus efectua 68 requeriments per netejar terrenys en mal estat

Els solars presenten un estat que suposen un risc per motius d'higiene o possibilitat d'incendis

22 de Juliol de 2015, per Redacció
  • Estat d'un solar del barri Montserrat

    Joan Marc Salvat

El consistori reusenc ha dut a terme un total de seixnta-vuit requeriments des del mes de gener a propietaris de solars en mal estat o abandonats per tal que en facin neteja i manteniment ja que aquestes finques presenten un estat que suposen un risc per motius d'higiene o possibilitat d'incendis. Tal i com dicta el decret sobre la gestió de residus i la Llei d'Urbanisme, normativa municipal, els propietaris dels terrenys estan obligats a mantenir-los en condicions òptimes, sense residus i amb les condicions necessàries d'higiene, salubritat, seguretat i ornament públic.

Un total de vint-i-tres propietaris dels seixanta-vuit terrenys que l'ajuntament ha requerit netejar ja ho han fet, per la qual cosa aquests expedients ja han finalitzat, mentre la resta romanen oberts. Des d'aquest 2015, l'Ajuntament pot multar aquells casos en què el propietari no hagi respost al requeriment en el termini establert i posteriorment pot realitzar la neteja subsidiàriament amb l'adjudicació dels costos a càrrec de la propietat.

El darrer 2014 l'ajuntament va obrir seixanta-cinc requeriments. D'aquests,cinquanta van ser netejats i van tancar l'expedient, en cnc el consistori va fer la neteja subsidiària i deu encara tenen el procediment obert. En un mateix requeriment hi pot haver més d'un solar sempre que estiguin contigus i sigui de la mateixa propietat. Cal dir que la davallada del sector de la construcció ha fet que empitjori l'estat dels terrenys no urbanitzats i, per tant, hagin incrementat notablement els requeriments de neteja des del 2002 i 2003 fins l'actualitat.

Perill d'incendi als solars

El perill d'incendi en aquests solars és molt alt a causa de la calor, la poca humitat ambiental, la manca de pluges i l'aturada dels projectes urbanístics. El regidor de Via Pública i Medi Ambient, Hipòlit Monseny, ha fet referència a “la responsabilitat dels particulars, empreses i institucions que posseeixen terrenys perquè es realitzi la neteja i manteniment d'aquestes zones i s'evitin danys a les persones i als béns”.

L'any 2014 l'Ajuntament de Reus va destinar 185.000 euros a la neteja subsidiària de propietats privades, incloent espais públics com barrancs, rieres i zones perifèriques de la ciutat. Aquesta quantitat va repercutir, posteriorment, als propietaris. En el darrer any es van recollir 108 tones de runes i 232 pneumàtics. 

 

 

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics