Diumenge, 11 d'Agost de 2024

Reus acollirà la primera cursa urbana de patinets elèctrics de tot l'estat

El traçat, d'1,8 km, serà al Tecnoparc i comptarà amb 3 categories diferents

03 de Novembre de 2023, per Aleix Pérez
  • Els vehicles motoritzats poden arribar fins als 140 km/h

    Aleix Pérez

Reus acollirà la primera cursa de patinets elèctrics 'Reus E-fun'. La competició, que tindrà lloc el 25 i 26 de novembre, serà la primera de tot l'estat en circuit urbà, després de debutar al circuit de Catalunya a Montmeló i al circuit de karts de Coma-ruga. Aquesta característica la fa, segons el regidor de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública, Daniel Rubio, una "iniciativa pionera, capdavantera i innovadora". La competició tindrà tres categories diferents: patinets de menys de 38 quilos, patinets de més de 38 quilos i monocicles elèctrics. Pel que fa al circuit serà tancat, i regulat a la zona del Tecnoparc, amb una longitud d'1,8 km.

Segons el representant d'E-fun i Taller del patinete, Raúl Gayà, totes les curses estan obertes a tothom, encara que ha detallat que "per a la categoria de sense límit de pes, el vehicle pot tenir un màxim de dos motors, a part d'anar equipats amb una granota o equipació de moto". En la seva intervenció, la regidora de Seguretat Ciutadana i Convivència, Dolors Vázquez, ha reiterat la importància dels elements obligatoris de seguretat a l'hora de portar un patinet elèctric. També ha recordat que "treballem perquè aquests nous mètodes de transport tinguin cabuda i ho facin de la manera més respectuosa possible".

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Convivència s’establirà un punt informatiu i de sensibilització per tal de conscienciar de l'ús responsable dels vehicles de mobilitat personal, com patinets i bicicletes, amb l'objectiu de millorar la convivència a la ciutat i evitar accidents. L’esdeveniment és obert a tothom i l’horari de la competició serà el següent: dissabte de 10 del matí a 5 de la tarda i diumenge de 10 del matí a 3 de la tarda. Hi haurà una zona de fan zone amb expositors de venda de vehicles VMP, foodtrucks i animació al llarg de les dues jornades. En finalitzar la cursa, es farà el lliurament de premis als equips guanyadors de cadascuna de les categories.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Josep M. Rull  06 de Novembre de 2023

Astorament

Veig astoratles ínfules esportives que tenen alguns. Volen fer una competició de patinets elèctrics. Molt bé. Qui ha fet el reglament de la prova? Quins oficials de la carrera hi ha? On han validad el seu títol? On s'han preparat els comisaris de pista? Quines proteccions s'han pensat? tans pels participants com pels esèctadors. Com protegiran als participants en cas de caiguda dels cantells de les voreres? Han pensat amb tot aixó? A les proves federades de ciclisme, motos o autos tot aixó es ten en compte. son només reflexions d'un afeccionat al sport.

Aureli de Reus  05 de Novembre de 2023

Els MVP, els patinets elèctrics i la sensibilitat del PEATON.

Cal tenir una sensibilitat per als que ens ve... Que es vulgui potenciar els patinets elèctrics, bicicletes, tot el que són VMP, per mitjà d'unes curses per dins de la ciutat de Reus, es nota el bé que ens fan als vianants, l'ús indegut i poc respectuós per als vianants, per a res... Diuen que faran un desplegament per al bon ús dels MVP.

Per als VMP, més concretament per als patinets elèctrics, que tenen el seu carril a la ciutat que és un BODRI I mal dissenyat, s'ha d'identificar fora de la resta dels altres vehicles (cotxes, camions, furgonetes, etc.), xàfecs com el que tenim NO. Apliquin com Déu mana el seu: "ORDENANÇA DE MOBILITAT SOSTENIBLE DE L'AJUNTAMENT DE REUS, aprovada l'1/07/2023". Potenciï aquesta Ordenança Sr. Rubio i Sra. Vázquez. Amb les seves corresponents multes...

Abans de la carrera, i després d' aquesta, s' hauria d' educar i potenciar el bon ús del patinet i la responsabilitat de l' ús del mateix. La utilització que fan actualment d'aquest MVP és una salvatjada, i el que proposen, esperem que NO sigui una incitació a l'usuari per fer atrocitats, ¿Es donen compte del que se'ls suggereix Sr. Rubio i Sra. Vázquez? Estan vostè potenciant la desesperació del vianant?

Cal determinar i defensar que LES VORERES QUE SÓN EXCLUSIVAMENT PER ALS VIANANTS; i els automòbils, motos i transport públic pel seu corresponent carril, però no barrejar-los. Cada vegada hi ha més persones ancianes, i amb mobilitat reduïda a les que s'han de respectar, i s'hauria d'incrementar el nombre de persones que passegin segures per la ciutat... I també més agents per al compliment de les normes i perquè es respectin la seguretat de les persones. Pel bé de la ciutat.

Aurelio de Reus  04 de Novembre de 2023

Los MVP, los patinetes con la sensibilidad del PEATON

Hay que tener una sensibilidad para los que nos viene... Y para más de lo mismo, potenciar una carrera por dentro de la ciudad de Reus, se nota lo bien que nos hacen a los peatones, el uso indebido y poco respetuoso para los peatones, para nada…

Para los VMP su carril bici bien definido y diseñado, fuera del resto de los otros vehículos (coches, camiones, furgonetas, etc.), chapuzas como lo que tenemos es un bodrio. Apliquen como Dios manda su: “ORDENANÇA DE MOBILITAT SOSTENIBLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS, aprobada el 1/07/2023”. Potencie esa Ordenanza si es que tiene pelotas.

En vez de hacer una carrera, se tendría que educar y potenciar el uso bien debido y respetuoso del patinete eléctrico, esto es una salvajada, lo que proponen, e incitan al usuario del artilugio hacer atrocidades, ¿se da cuenta de ello Sr. Rubio?. Está usted potenciando la desesperación del peatón.

Hay que determinar y defender que LAS ACERAS SON PARA LOS PEATONES, y los automóviles, motos y transporte público por su correspondiente carril, pero no mezclarlos. Cada vez hay más personas ancianas, y con movilidad reducida a las que se deben respetar, y tendría que incrementarse el número de personas que paseen por la ciudad... Y también más agentes para el cumplimiento de las normas y para que respetemos la seguridad de las personas. Por el bien de la ciudad

Reportatges