Aquest dilluns s'ha presentat l'Estratègia de Projecció Exterior de Reus, que parteix amb la idea de convertir la ciutat de Reus en un refent i un pol d'atracció del sud de Catalunya per a la creació i implantació de noves activitats econòmiques, comercials i de serveis, mantenir i expandir les que existeixen en l'actualitat. Un dels altres objectius és atraure visitants d'arreu, que posicioni Reus a nivell internacional com a una de les principals ciutats per a visitar i invertir i impulsar l'establiment de nous negocis, empreses i emprenedors, esdeveniments, seus d'organitzacions públiques i privades. En conseqüència, aquesta captació d'inversions i fluxos turístics estimularà el desenvolupament econòmic, social i cultural de Reus, creant riquesa i ocupació, captant talent i atraient nous residents i contribuint a una major cohesió social. La transversalitat i gran envergadura del projecte, implica la participació de les diverses àrees, òrgans i empreses de l'ajuntament, com també amb les entitats privades representants dels diferents sectors econòmics de Reus.
El projecte, liderat per l'Agència de Promoció de Ciutat Reus Promoció, va començar l'any passat amb l'ajuda d'una consultora especialitzada, per tal de fer una diagnosi de la ciutat en aquest àmbit i desenvolupar la imatge unificada per a la projecció exterior de Reus, posant en valor tots els seus punts forts i diferenciadors. També es van identificar els eixos i línies estratègiques que cal seguir, en l'àmbit comercial, empresarial i industrial, per tal de posar en marxa una sèrie d'accions encaminades a posicionar Reus com a ciutat amb gran potencial de creixement.
Aquest dilluns 17 de març s'ha presentat també el primer dels materials bàsics per a la projecció exterior de Reus; el dossier de ciutat, que ha de servir com a carta de presentació de Reus per a possibles inversors i, en procés està també l'edició d'un vídeo de ciutat. A més a més s'han comentat algunes de les primeres accions que ja s'han començat a dur a terme dins el projecte, com la tercera fase d'Espais Vius per a promoure l'ocupació de locals al centre de la ciutat amb negocis innovadors i sostenibles, l'Oficina d'Innovació, per acompanyar nous projectes empresarials i maximitzar les possibilitats d'èxit, la renovació de la web turística per atraure més visitants, l'organització de visites per a mostrar el potencial de Reus a agents del sector comercial, un catàleg de sol disponible als polígons d'activitat econòmica i un d'espais comercials disponibles de la ciutat, entre d'altres.
Per altra banda s'han presentat algunes de les accions més destacables de cada àmbit, que es duran a terme a mida que es vagi desplegant l'estratègia, per exemple la posada en marxa d'un portal específic per a potencials inversors, un programa 'Aftercare' per a les empreses existents, l'estudi de la cadena de valor dels sectors estratègics de la ciutat, dissenyar i difondre un paquet d'ajudes i incentius o un Centre d'Innovació Urbana.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics