Divendres, 18 d'Octubre de 2024

L'AP-7 concentra les retencions aquest Dilluns de Pasqua en l'operació tornada de Setmana Santa

Uns 307.000 vehicles ja han retornat a l'àrea metropolitana de Barcelona, un 52% dels previstos

01 d'Abril de 2024, per ACN
  • Vehicles de tornada ca a Barcelona per l'AP-7

    ACN

L'AP-7 concentra les retencions aquest Dilluns de Pasqua en l'operació tornada de Setmana Santa. A dos quarts d'1 del migdia destaquen els 10 quilòmetres de cua entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar, els 4 quilòmetres de circulació lenta entre Banyeres del Penedès i el Vendrell, els 2 quilòmetres d'aturades a Santa Margarida i els Monjos o els 3 quilòmetres de cua al Vendrell, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Al tram nord de l'AP-7, hi ha tres quilòmetres de circulació intensa a Maçanet de la Selva i tres quilòmetres més de retenció a la Roca del Vallès. Uns 307.000 vehicles ja han retornat a l'àrea metropolitana de Barcelona fins a les 13.00 hores, el 52% dels 590.000 previstos, segons ha detallat l'SCT.

Amb el pronòstic de sol i absència de pluges, Trànsit ha pogut desplegar els carrils addicionals a l'AP-7 i la C-32 i, de fet, ja ha obert el carril addicional a l'AP-7 sud/B-23 entre Vilafranca del Penedès i Molins de Rei.

28 morts en el primer trimestre, sis menys que el 2023

El Servei Català de Trànsit també ha fet balanç del primer trimestre del 2024 que s'ha tancat amb 28 persones mortes a les carreteres de Catalunya, sis menys que en els primers tres mesos del 2023 (34). Això es tracta d'una reducció del 17,6% de víctimes mortals, que s'eleva a un 24,3% menys respecte al mateix període de 2019 (37 morts). Al llarg d'aquests primers tres mesos del 2024 també s'han registrat 163 ferits greus, un 3,2% més que en el mateix període del 2023.

Per demarcacions, Barcelona acapara la major part de víctimes de trànsit amb 13 morts, els mateixos que l'any passat i tres més que el 2019. La segueix Tarragona, amb 8 morts, però 1 menys que l'any passat i 6 menys que el 2019. A Lleida hi ha hagut 4 víctimes mortals, la meitat que el primer trimestre de 2023 i amb reducció també respecte 2019, quan es van registrar 7 morts. Per últim, a Girona han mort 3 persones a la xarxa interurbana, cosa que representa una víctima més que l'any passat però la meitat que l'any 2019.

Les víctimes: 24 homes i quatre dones

De les 28 víctimes mortals a les carreteres catalanes en aquest primer trimestre del 2024, 24 eren homes i 4, dones. Les dades de sinistralitat d'aquest primer trimestre també mostren un alt percentatge d'homes entre els ferits de gravetat: dels 163 ferits greus en accident de trànsit, 120 són homes i 43 són dones. Pel que fa a l'edat, 22 de les 28 víctimes tenien més de 45 anys. En paral·lel, una tercera part dels finats pertanyien a col·lectius vulnerables: 8 eren motoristes i 2 eren vianants. No obstant això, Trànsit destaca que hi ha hagut una "contenció" de la sinistralitat de motoristes (no ha augmentat respecte a les xifres de 2023 i 2019) i que tampoc s'ha registrat cap víctima ciclista (durant el primer trimestre de 2019 n'hi havia hagut 2).

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges