La CUP Reus aposta per un model cultural que "empoderi les persones, les faci més crítiques i que generi cohesió comunitària". Així ho ha defensat la número 4 de la llista, Aleida López, durant un vermut popular dut a terme aquest passat diumenge. Els cupaires han criticat que "els governs de tots colors d'aquesta ciutat no han potenciat aquestes virtuts, sinó que s’han basat en el consum de la cultura, en generar espectadors passius en lloc d'agents actius".
Un model que, segons López, "fractura la societat perquè no arriba a tothom i es retroalimenta en allò de tota la vida". És per això que la CUP Reus proposa "obrir un gran debat" al voltant del model cultural que "s'impulsa des de l'ajuntament: volem connectar tots els Reus diferents que conformen la ciutat", ha apuntat la candidata.
Els anticapitalistes han considerat que el consistori "ha de ser una eina que generi espais perquè sorgeixin noves iniciatives i projectes i fer-los enxarxar". Per això, han insistit, "aquest ha de posar tots els serveis i recursos a la seva disposició: referents que dinamitzin la cultura a cada barri, desburocratització per a l'ús de la via pública i ampliació d'horaris dels equipaments municipals, entre altres possibles iniciatives".
A banda, la CUP Reus també ha estrenat el videoclip de la cançó de campanya Un Reus per viure-hi bé, una cançó escrita i produïda pel grup del Baix Camp La Cosina.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics