L’Ajuntament de Reus ha impulsat un nou servei d’atenció ciutadana per prevenir i millorar la salut mental i el benestar emocional de la població. A partir del 16 de novembre, qualsevol persona podrà trucar al telèfon 977 010 679, on una psicòloga l’escoltarà i l’orientarà cap a algun dels serveis municipals que ja s’ofereixen. El regidor de Salut, Enrique Martín, ha destacat que la primera fase del projecte se centra en “detectar i prevenir”, mentre que en la segona es vol crear una xarxa amb diferents professionals del sector per aconseguir “un canal més directe”. El servei neix d’una demanda ciutadana, així com de les últimes dades del departament de Salut, en què s’evidencia que una de cada quatre persones té un malestar emocional.
L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha subratllat que malgrat que les competències de l’Ajuntament en l’àmbit de la salut “són poques”, l’equip de govern ha volgut “fer un petit punt d’inflexió” per canviar l’abordatge municipal al voltant de la salut mental i “donar-li una sortida” a un tema que “ha existit tota la vida i s’ha estigmatitzat durant molts anys”.
En la mateixa línia s’ha mostrat el regidor de Salut de l’Ajuntament de Reus, Enrique Martín, qui ha afirmat que el projecte “s’està construint caminant”, ja que tot i estar definit, s’anirà desenvolupament per fases i s’anirà modificant en funció de com evolucioni. De moment, aquest mes de novembre, el consistori ha contractat a una psicòloga que s’encarregarà d’agafar les trucades dels usuaris cada dilluns de 12 a 3 del migdia, els dimecres de 4 a dos quarts de 7 de la tarda i els divendres de 9 del matí a 12 del migdia. “Aquesta atenció telefònica pretén donar la mà a aquella persona que s’està ofegant i donar-li una mica de llum i de guia sobre on pot anar”, ha afegit Martín.
Impulsar una xarxa de salut mental
L’objectiu d’aquesta primera fase és posar “ordre i coordinació” a tots els serveis que ja s’ofereixen des del consistori com són el Servei d’acompanyament emocional per a joves i Punt Jove d’atenció a les sexualitats, el Punt d’Atenció a la Diversitat Sexual i Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), el Servei d’Orientació i Assessorament a les Famílies i el Servei d’Atenció i Assessorament sobre drogues i altres addiccions (menors i famílies).
La persona encarregada d’atendre les trucades també serà la responsable d’impulsar la resta de fases. Tot i no tenir un calendari damunt de la taula, Martín ha detallat que durant la segona fase “es treballarà per teixir complicitats amb els diferents proveïdors d’atenció a la salut mental i altres actors implicats en l’àmbit del benestar emocional amb l’objectiu que participin de forma activa en el servei”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics