Junts per Catalunya ha lamentat que "malgrat la gran quantitat de diners invertits i els mesos que fa que Renfe i Adif porten organitzant els serveis alternatius pel tall de Roda de Berà que ha començat avui, "l'operatiu no hagui funcionat". Molts usuaris, per la desconfiança guanyada a pols per Renfe i Adif, avui han desistit d'arriscar-se a agafar el tren o els busos substitutoris. Què hauria passat si no hagués estat així", s'ha preguntat el diputat al Parlament de Catalunya, on presideix la Comissió de Territori, Joaquim Calatayud.
L'alcalde de Vila-seca i president del grup de Junts a la Diputació de Tarragona, Pere Segura, ho ha atribuït a la falta de planificació: "aquest és un país que defineix les infraestructures i les actuacions amb un alt grau d'improvisació, no podem estar parlant uns anys d'un projecte de Roda de Berà i en paral·lel no dissenyar unes obres complementàries per adaptar totes les afectacions". Segura ha remarcat que "aquests dies tothom ha anat corrent, i s'han fet moltes reunions, han pintat el terra per posar parades d'autocar de qualsevol manera. Això ha fet que avui només hagin fet servir el tren o el bus 10 o el 15% dels usuaris habituals". Finalment, ha destacat la possibilitat de fer l'enllaç a Vila-seca, ja que, segons el polític, "té feta l'estructura, se n'haurien pogut agilitar els certificats i les homologacions per donar-li utilitat".
Junts assegura que "hi ha molta preocupació per com anirà tot aquesta tarda, quan molta gent ha de tornar de Barcelona", i ha remarcat que gràcies a la pressió de les plataformes d'usuaris com la Plataforma Dignitat a les Vies o Trens Dignes es va millorar el pla inicial previst per Adif i Renfe. Des de Junts també es van fer propostes de millora respecte les previsions inicials. Calatayud i Segura que han dit que "seguirem molt amatents al servei que s'ofereix aquests dies. Perquè els ciutadans del sud de Catalunya ja no poden resignar-se més i acostumar-se al deficient servei de Renfe. Mereixen un servei com Déu mana i digne d'un país desenvolupat. Perquè a més de la qualitat de vida dels ciutadans del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre hi ha en joc la competitivitat de les nostres comarques".
La formació política també demana més trens Avant que surtin des de Tortosa: "amb un tren d'anada i de tornada que han planificat és insuficient, creiem que caldrien fins a un total de cinc freqüències diàries. I que almenys dos dels Avant permetin arribar a Barcelona abans de les 8 del matí". Per concloure, reivindiquen que es redueixi el preu dels trens Avant a un cost assequible per donar servei a estudiants i treballadors.
Des de Junts també es reclama que l'increment de freqüències que s'ha aconseguit amb aturada a Valls es mantingui en la seva totalitat més enllà del pla pel tall.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics