Dimarts, 30 de Juliol de 2024

El pilot Marc Coma, favorit en motos en el ral·li Dakar 2012

30 de Desembre de 2011, per Redacció
  • El pilot Marc Coma va ser campió del Dakar 2011

     

El pilot de Repsol, Marc Coma, afronta a partir del dia 1 de gener de 2012, una nova edició del Dakar amb l’objectiu d’obtenir el seu quart títol en el ral·li més dur del món. Argentina, Xile i Perú seran l’escenari d’una dura lluita en la qual Coma, campió el 2011, surt com a principal favorit en la categoria de motos.

Marc Coma arriba a Llatinoamèrica amb un objectiu clar: arribar a Lima com a campió de l’edició 2012 en Dakar i conquerir així el seu segon títol consecutiu i quart en el seu palmarès. Però el camí no es gens fácil, ha de recórrer, juntament amb altres pílots, un trajecte de gairebé nou mil quilòmetres, des de les costes de l’oceà Atlàntic fins a les del Pacífic.

Catorze etapes en quinze dies aguardaran el pilot Repsol i a la seva KTM en la considerada ‘edició més africana’ de les tres que s’han celebrat en terres llatinoamericanes. Només un dia de descans permetrà als corredors agafar aire abans de la segona part de la prova, que per aquest any preveu un reglament més estricte, amb dures penalitzacions pels canvis de motor. Davant aquest repte, la seva experiència en el ral·li i el suport del seu ‘motxiller’ Joan Pedrero, el situen una vegada més, com a principal rival a batre.

Amb nou participacions i tres títols aconseguits en el Dakar, Marc Coma és el pilot de l’Estat més premiat en aquesta especilitat i el principal favorit amb la victòria d’aquesta edició. El pilot ha manifestat trobar-se en “plenes condicions físiques” i que “les etapes del desert d’Atacama Xile i les de Perú definiran el vencedor d’aquesta edició del Dakar”. Els trams Arequipa-Nasca i Nasca-Pisco són els considerats els més complicats del trajecte peruà.

El Dakar 2012 serà la 33ª. edició de la carrera ral·li més conegut del món. Es disputarà entre l’1 i el 15 de gener per terres d’Amèrica del Sud, després de la seva cancel·lació de l’edició 2008. En aquesta nova edició, la prova passa per Argentina, Xile i per primera vegada, el Perú. Una altra novetat és la reducció de la cilindrada de totes les motos, la qual no podrà excedir els 450 cc. En la cursa hi participaran 465 vehicles, entre cotxes, motos, quatrimotos i camions.

(Aquesta notícia rep la col·laboració de Repsol).

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges